Martini Fiero Spritz: Den ikoniske sommerdrinken Spritz – gjort enda enklere

Martini Fiero Spritz: Den ikoniske sommerdrinken Spritz – gjort enda enklere

Du ser det hver sommer: Spritz har de siste årene blitt drinken alle vil ha. Vanligvis benyttes en bitter apertivo, musserende vin og sodavann, men med Martini Fiero blir det både enklere og rimeligere å lage årets alternativ til den klassiske sommer-spritzen – og for en spritz det blir!

Så fort smitteverntiltakene oppheves og sommeren gjør sitt inntog, skal folk ut i sola og møte venner og kjente. Dette vil også sette sitt preg på hva vi velger å drikke, tror Chad Augustine, salgssjef i Bacardi Norge.

– Etterspørsel etter friske og sommerlige drinker vil bli stor, og med økt trykk på serveringssteder og flere sosiale sammenkomster utendørs, er det en fordel at drinken krever få ingredienser og er enkel å blande, forteller Augustine.

Den klassiske spritzen har vært de siste årenes sommerdrink. Chad tror trenden vil fortsette, men at konsumenter også vil prøve nye spritz-varianter eller «twists», og at det også vil være populært denne sommeren, både på serveringssteder og hjemme.

Nå har Martini kommet med en drink som skal kjøre det enda enklere å lage seg en søt, bitter og fruktig spritz-drink, som mange har blitt så glade i. Martini Fiero er en frisk drink, med lav alkoholprosent, med smak av appelsin, urter og krydder, og med 100 prosent naturlige råvarer. Sitrussmaken kommer fra appelsiner plukket i Murcia-regionen sør i Spania. Appelsinskallet er håndskåret i lange remser som deretter har blitt soltørket hengende på lintråder.

Enkel å blande perfekt
Martini Fiero er utviklet for å blandes med tonic, og de kraftfulle og friske smakene i Martini Fiero fremheves ved hjelp av kullsyren i tonicen. Det lave alkoholnivået (14,9 %) gir en svært oppfriskende og lett drink når den blandes med tonic; en del Martini Fiero og to deler tonic, som til slutt gir et alkoholnivå tilsvarende øl. Når man i tillegg ikke behøver musserende vin, eller huske blandeforholdene mellom bitter, musserende og soda, er Fiero & Tonic et enkelt og rimeligere alternativ til den klassiske spritzen.

Er du blant de som vil bruke de tradisjonelle ingrediensene som musserende vin og sodavann, er Martini Fiero fortsatt et ypperlig og rimeligere alternativ.

Info om Martini Fiero
Pris: 159,90
Vol: 75 cl
Alkoholprosent: 14,9 %
Land: Italia
Produsent: Martini & Rossi
Grossist: Bacardi Norge AS
Varenummer: 11185301

Smaksnotat – Martini Fiero
Farge: Rødrosa i fargen
Aroma: Dype aromatiske toner av blodappelsin og frisk sitrus
Smak: Kraftig og smaksrik, bittersøt appelsinsmak

Pressebilder kan lastes ned her.

Oppskrifter
Fiero & Tonic

4 cl Martini Fiero
10 cl tonic
Hell Martini Fiero og deretter tonic i et stort ballongglass med is (alternativt et stort rødvinsglass).
Garneres med en skive appelsin eller blodappelsin.

Fiero Spritz
6 cl Martini Fiero
6 cl Martini Prosecco
Toppes med sodavann
Hell Martini Fiero og Martini Prosecco i et ballongglass med is (alternativt et stort rødvinsglass), topp deretter med sodavann.
Garneres med en appelsinskive.

Sangrini
7,5 cl Martini Fiero
5 cl eplejuice

2,5 sodavann
4 cl solbærsirup
Bland alt i en stor karaffel med is. Garner gjerne med appelsinskiver.

Pressekontakt Head of Marketing Nordics
Jennifer Orgert