Gå videre til innhold
Nye BOMBAY SAPPHIRE PREMIER CRU MURCIAN LEMON En premium, håndlaget gin som feirer Murcia-sitrus

Pressemelding -

OSLO, NORGE – 5. NOVEMBER 2021

BOMBAY SAPPHIRE®, verdens ledende premium gin-produsent, presenterer i dag BOMBAY SAPPHIRE PREMIER CRU MURCIAN LEMON – en ny særegen premiumkategori. Den er laget for å feire regionen Murcia i Spania og deres fineste sitruser som dyrkes i dette området. Murcias Finositroner er selve hjertet i denne eksklusive ginen med sine lyse og elegante smaker, som komplimenteres av mandariner og søte Navel-appelsiner. Ginen får en bittersøt, men balansert smak som kan nytes av alle gin-fanatikere over hele verden.

Premium gin til spesielle anledninger
BOMBAY SAPPHIRE Premier Cru representerer den absolutt beste kvaliteten av ingredienser, håndverk, bærekraftig innkjøp og smak. Derfor er den perfekt for de som ønsker å få enhver anledning til å føles mer spesiell, eller for alle som ønsker å heve sin cocktailopplevelse i eget hjem. I tillegg vil det elegante flaskedesignet og førsteklasses korklukking garantert fange oppmerksomheten – en ideell gave for gin-elskere og aspirerende hobby-bartendere til for eksempel jul.

Gin i generasjoner
Naturens fineste ingredienser gjør BOMBAY SAPPHIRE Premier Cru til en særegen og eksepsjonell gin. BOMBAY SAPPHIRE Master of Botanicals, Ivano Tonutti, som jobber tett med leverandører over hele verden for å finne ingredienser av høyeste kvalitet, sier:
«Hver sitron har blitt håndplukket på sitt mest modne, hvor det anvendes teknikker som går i arv
fra generasjon til generasjon. Murcia-sitrus er spesielt unik grunnet regionen den dyrkes i som er et
perfekt mikroklima for å fremkalle den beste og mest intense smaken.»

Med alkoholprosent på 47 %, er BOMBAY SAPPHIRE Premier Cru en gin med kropp, samtidig som den forblir bemerkelsesverdig elegant og raffinert. Med en kompleks, men balansert smaksprofil er det den perfekte ginen for å gjøre enhver anledning til noe spesielt, enten du slapper av på slutten av dagen, feirer en viktig milepæl eller har invitert til middagsselskap med venner.

OM BOMBAY SAPPHIRE®
*BOMBAY SAPPHIRE er verdens ledende premium gin etter verdi og volum (IWSR). Basert på en oppskrift fra 1761, ble BOMBAY SAPPHIRE gin skapt ved å perfekt balansere en unik kombinasjon av 10 håndutvalgte eksotiske botaniske ingredienser fra hele verden. Utformingen av BOMBAY SAPPHIRE-destilleriet ved Laverstoke Mill har vunnet BREAM-prisen for bærekraft og er hjemmet til den unike dampinfusjonsprosessen, hvor de naturlige smakene til de botaniske ingrediensene blir forsiktig ekstrahert, noe som resulterer i en frisk og lett smak. Dette er synonymt med BOMBAY SAPPHIRE.

Pressekontakt Head of Marketing Nordics
Jennifer Orgert