Kjøkkentendenser 2023 fra Drømmekjøkkenet

Kjøkkentendenser 2023 fra Drømmekjøkkenet

Vi i Drømmekjøkkenet får ofte spørsmål om hva som er trendy akkurat nå. Det gleder oss at bærekraftige løsninger og design som varer over tid er på toppen av trendlista. Vi ser også at folk våger mer og tør å være litt mer personlig i hjemmene sine, med mer miksing av mønstre, former og sterkere farger.

La deg inspirere av Drømmekjøkkenets kjøkkentendenser for 2023:

1. Bærekraft og funksjon
Funksjonelle og bærekraftige kjøkken blir mer og mer etterspurt. Drømmekjøkkenet har nylig lansert kjøkkenmodellen Wood eik mørkolje, et moderne og levende kjøkken fra et bærekraftig skogbruk. Oljen er miljøvennlig og inneholder ikke vann eller løsemidler. Den oljede overflaten krever minimalt vedlikehold og er både vann- og varmebestandig. Kjøkkenet oser eksklusivitet, er svært brukervennlig og er bygd for å vare.

Wood eik mørkolje - dører i heltre fra et bærekraftig skogbruk

2. Vårlige farger og varme tretoner

Vi har de siste årene sett en økning av jordnære toner i interiøret, og nå ser vi også en tydeligere dreining mot varme matte treflater. Jordnære toner kompletteres nå med sterkere farger. Drømmekjøkkenet har valgt å utvikle en spenstig pastellfarge i dus gul, som med fordel kan kombineres med varme tretoner som aksenter. Dette for å gi innredningen et levende utseende som skaper spennende kontraster.

Bistro dus gul
Et dus gult kjøkken som gir rommet et streif av solskinn

3. Ei kjøkkenøy tilpasset deg og dine
Kjøkkenøya har blitt utrolig populær og er et viktig samlingspunkt i våre nordiske hjem. Med ei kjøkkenøy får du mer bordplass, ekstra arbeidsoverflate og plass til oppbevaring. Kjøkkenøya kan også ha smarte funksjoner som en vask, platetopp med integrert ventilator eller et mindre kjøleskap, som gjør at man lettere kan lage mat sammen.

La deg inspirere av våre kjøkkenøyer

Bistro eik matt hvitpigment og østersbeige kjøkken
Kjøkkenøya har blitt mer og mer som et eget møbel, og trenger ikke å være i samme design eller farge som resten av kjøkkenet. Her er det ingen fasit, kun fantasien som setter grenser.

4. Pocketdører - for valgfrihetens skyld
Pocketdører er eksklusive skapdører til høyskap, som på enkelt vis skyves inn i lommer på siden av skapmodulene. Med et lett grep gjemmer du unna innredning, kjøkkenmaskiner og annet du ikke ønsker skal stå fremme, og kjøkkenets uttrykk endres raskt til et nedstrippet minimalistisk utseende.

Les mer om Pocketdører

Pocketdører

Wood eik mørkolje - pocketdører
Skjul frokostkroken eller kjøkkenapparatene bak smarte pocketdører. Ideelt for kjøkken med liten plass til å åpne tradisjonelle hengslede dører.

5. Våg å mikse materialer
Benkeplater i stein er veldig populært, både i ren stein og kompositt. Det er også blitt populært å bruke benkeplaten flere steder på kjøkkenet, for eksempel kan den gjerne klatre oppover veggen bak kjøkkenbenken og fungere som beskyttelse, såkalt «backsplash». Du kan dekke en vegg på kjøkkenøya med samme materiale som benkeplaten. Dette er svært dekorativt og gir oppmerksomhet. Velger du veggplate i samme materiale som benkeplaten, får du et rolig og helhetlig utseende.

Benkeplate Dekton Arga
Benkeplate og sprutbeskyttelse i samme materiale, Dekton Arga.

6. Vitrineskap er virkelig tilbake
Vitrineskap med linjeglass tilfører kjøkkenet karakter. Aksentdører med vakkert linjeglass gir fine effekter av det som gjemmer seg bak. Flotte samleobjekter i ulike former og fargetoner som skimtes gjennom vakkert glass blir et blikkfang i ditt kjøkken.

Samme fylling i linjeglass – to forskjellige kjøkkenstiler:

Wood eik beis lysebrun og Studio østersbeige

Bistro eik svartbeis

Drømmekjøkkenet har forhandlere over hele landet. La våre kjøkkeneksperter hjelpe deg med løsninger og sammensetninger - slik at du får akkurat det kjøkkenet som passer deg og din fremtid. Book et uforpliktende møte i dag!