Fay Wildhagen sier hun er stolt over kunne kalle seg Bergans-ambassadør. Foto: Johanna Siring

Fay Wildhagen er Bergans' nye ambassadør

Ifølge Bergans og Wildhagen deler de verdisett og syn på friluftslivet. Sammen vil de inspirere flere til å bruke og ta vare på naturen.

Fay Wildhagen (25) er kjent som musiker, låtskriver og produsent. Hun brakdeubuterte i 2015 med albumet Snow og fulgte opp med Borders i 2018. Wildhagen bruker natur og friluftsliv som inspirasjon og kaller sin egen musikk skogpop. Samarbeidsavtalen med Bergans er nylig signert.

– Jeg er så stolt over å kunne kalle meg Bergans-ambassadør! For en som er så glad i å være ute i naturen som meg er det luksus å kunne samarbeide med noen som har et fokus på å lage bra klær og utstyr for all slags vær. Forhåpentligvis kan vi sammen inspirere flere til å bruke og ta vare på naturen, sier Fay Wildhagen.

Kommunikasjonssjef i Bergans, Anders Sten Nessem, sier at det stadig dukker nye ideer til ting Fay og Bergans kan gjøre sammen. De har også konkrete planer for aktiviteter, men han kan ikke gå i detalj på disse.

– Det blir veldig kult å vise frem, men dere må nok vente til litt ut på høsten før dere får vite mer. Akkurat nå er vi bare superstolte og glade for å få Fay med på laget vårt. Musikken hennes er jo bare helt magisk. Det er som å få et kast av frisk luft i ansiktet når du hører på den.

Nessem sier også at Wildhagen har et verdisett som matcher Bergans’ veldig godt, og at et samarbeid passer perfekt med Bergans’ ønske om å nå yngre målgrupper og selskapets strategi.

– Fay har en turerfaring som går utenpå de fleste, både til fjells og skogs. I tillegg er hun, som oss, opptatt av å fremme bærekraft og det enkle friluftslivet, sier han.

Fay trekker også frem Bergans’ innsats rundt bærekraft.
– På tur er det viktig for meg å etterlate meg et så lite fotavtrykk som mulig, for at jeg og kommende generasjoner skal ha en sunn og vakker natur å ferdes i. Jeg beundrer måten Bergans jobber på, med muligheter for gjenbruk, redesign, utleie av utstyr og reparasjon av ødelagte ting, sier hun.