Best Western Hotels & Resorts utvider med nytt boutiquehotell i Stockholm

Et steinkast fra Slussen, i Peter Myndes backe i Stockholm, åpner nå det siste tilskuddet i BW Premier Collection. Hotel Frantz er et familieeid boutiquehotell med 48 unike rom, hvor man har valgt å bevare originaldetaljer fra 1600-tallet. Med en visjon om å skape en skreddersydd hotellopplevelse har man samtidig latt seg inspirere og påvirke fra omverdenen og nærmiljøet.

Stockholms nye og intime boutiqehotell, Hotel Frantz, åpnet dørene den 1. oktober. Hotellet ligger i ett av Stockholms eldste hus, mellom Peter Myndes backe og Mariagränd, like ved travle Slussen. Teglsteinshuset, som ble oppført i 1647, har en lang historie og det hele begynte med skreddermesteren Frantz Bock. Etter en omfattende ombygging, hvor mange av bygningens originale detaljer er blitt bevart, presenteres nå et elegant og smakfullt hotell hvor man ønsker at ydmyk luksus skal gjennomsyre hotellet.

Gøteborgbaserte Spik Studios, som har mange velrenommerte hotell på sin merittliste, har sammen med familien som eier hotellet jobbet med designet og innredningen. Utgangspunktet har vært å fange det personlige og unike, og samtidig akseptere de gitte forutsetningene i det historiske huset og skape en tidsakse hvor nytt møter gammelt.

”Hotel Frantz med sine 48 skreddersydde hotellrom er så langt unna standardisering som det er mulig å komme. Det nye boutiqehotellet er et godt eksempel på det varierende tilbudet Best Western har med sine 150 hoteller i Skandinavia. Vi er i mot standardisering og hyller i stedet ulikheter, småskala og variasjon, hvilket passer bra med hva dagens og morgendagens reisende etterspør” sier Johan Michelson, Country Manager for Sverige i Best Western Hotels & Resorts.

Foruten sine 48 rom tilbyr hotellet en restaurant med plass til 80 gjester og en mindre hotellbar, der Stockholmere og hotellgjester kan møtes for å oppleve ”Hjemme hos Frantz”-følelsen.

Hotel Frantz eies og drives av familien Pettersson, en ekte hotellfamilie fra Vadstena, som har drevet hoteller i over 30 år. Hotellet inngår i BW Premier Collection by Best Western.

For mer informasjon vennligst kontakt:

Johan Michelson, Country Manager Sweden
Tlf: +46 735-143901
E-post: johan.michelson@bestwestern.se

Om Best Western Hotels & Resorts, Scandinavia

Best Western Hotels & Resorts i Skandinavia er en medlemsorganisasjon med over 150 privateide hoteller i Danmark, Norge og Sverige. Et engasjert vertskap setter sitt personlige preg på gjestenes hotellopplevelse. Samtidig har Best Western strenge krav til hotellstandarden, noe som betyr at du som gjest alltid vet hva du kan forvente deg samt at pris og produkt stemmer overens. Best Western Hotels & Resorts har over 4000 hoteller i mer enn 100 land.