Moderne art deco møter unik historie på nyrenoverte Hotel Astoria

På det nyrenoverte Hotel Astoria i København byr hotellets nye konsept på en kombinasjon av unik historie og moderne art deco.

Hotel Astoria er tegnet av den kjente arkitekten Ole Falkentorp, og åpnet for første gang i 1935. Nå, etter en total-renovering, har hotellet utviklet et konsept hvor historiske elementer møter moderne art deco-stil. Her er det originale detaljer som gjennomsyrer byggets sjel og personlighet, samtidig som hotellets moderne karakter og fasiliteter skal appellere til bevisste reisende. Denne helheten gir hotellet et klart og unikt konsept, som vil appellere til en bred kundebase.

«Vi ønsket å lage et konsept for både de som ønsker å bo på et moderne og oppdatert hotell, men også de som ønsker et hotell med historie, sjel og personlighet. Med et unikt historisk designkonsept og en sentral beliggenhet på Vesterbro nær togstasjon, sentrum og attraksjoner, ser vi at hotellet vil tiltrekke seg både forretningsreisende, familier, par og helgeturister, sier Kristine Ravnevand, hotellsjef Hotel Astoria.

Hotellets historiske detaljer er mange, og det første du møter er de vakre originale svingdørene som fortsatt står ved hovedinngangen. Et av hotellets superior-rom er nøye bevart med detaljer og originale møbler, og hotellets frokost serveres på porselen, som har vært tilfelle siden oppstarten. Hotellet holder til i en storslått bygning, med utsikt over Vesterbrogade, og er designet for å se ut som et damplokomotiv – noe som uttrykker fascinasjonen for teknologi på 1930-tallet.

Hotellet tilbyr 94 stilfullt innredede rom, alle med store vinduer og noen få med balkong. I den innbydende baren og salongen møtes hotellgjester og københavnere over en cocktail, eller en kopp kaffe – for å oppleve hotellets elegante og spennende atmosfære. Med sin sentrale beliggenhet nær shopping, restauranter, severdigheter og transportmuligheter er Hotel Astoria et godt utgangspunkt for alle som ønsker unik overnatting på den beste adressen.

Det er det norske hotellselskapet CIC Hospitality som står for driften, og hotellet er en del av BWH Hotel Group under merket BW Signature Collection by Best Western.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kristine Ravnevand, hotelchef Hotel Astoria
E-mail: kristine@cichospitality.com
Tlf.: +45 21295904

Matthias B. Tanski, CEO, CIC Hospitality
E-mail: matthias@cichospitality.com
Tlf.: +47 98222530

BWH Hotel Group

BWH Hotel Group er en global hotellkjede bestående av tre hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels og SureStay Hotel Group. Til sammen tilbyr de over 4 700 hoteller i mer enn 100 land over hele verden. I Skandinavia finnes det 160 hoteller på over 100 ulike destinasjoner. For å imøtekomme både gjester og potensielle hotelleiere, tilbyr gruppen totalt 17 forskjellige varemerker i alle segmenter fra budsjett til premium. BWH Hotel Group er den største, uavhengige hotellgruppen i Skandinavia hvor hotellene eies og drives av lokale entreprenører.