"Vi er utrolig stolte av dette spennende partnerskapet som gir oss muligheten til å ønske regissører, skuespillere og andre nøkkelpersoner innen filmbransjen velkommen til våre hoteller", sier Victor Apelgren, Brand Manager for WorldHotels Crafted

WorldHotels Crafted inngår samarbeid med Stockholm International Film Festival

Filmverden møter kulturelle hotellopplevelser når årets utgave av Stockholm International Film Festival, i samarbeid med WorldHotels Crafted, går av stabelen.

I samarbeid med Stockholm International Film Festival (SIFF) har WorldHotels Crafted æren av å ønske både æresgjester og festivaldeltakere velkommen til sine hoteller. Med en rekke spennende arrangementer på agendaen ser man dette som en perfekt anledning til å bringe kreative talenter fra filmverdenen sammen med hotellenes unike opplevelser.

"Vi er utrolig stolte av dette spennende partnerskapet som gir oss muligheten til å ønske regissører, skuespillere og andre nøkkelpersoner innen filmbransjen velkommen til våre fantastiske hoteller. Både vi og SIFF (Stockholm International Film Festival) følte at dette samarbeidet var en match made in heaven, ettersom hotellene våre representerer en kategori av overnatting som gjennomsyres av kultur, og der våre unike rom utgjør de perfekte kulissene for de spennende aktivitetene som finner sted under festivalen," sier Victor Apelgren, Brand Manager for WorldHotels Crafted i Skandinavia.

En rekke spennende arrangementer vil finne sted på ulike WorldHotels Crafted-hoteller under festivalen. Hotel Kung Carl vil invitere til en bransjekveld som gir mulighet for bransjefolk å nettverke og dele erfaringer i en elegant atmosfære. Filmquizen, som finner sted både på Hotel Ruth og NOFO Hotel, vil teste filmkunnskapen og skape en festlig stemning.

En av de mest betydningsfulle arrangementene vil finne sted på Hotel Frantz, der WorldHotels Crafted sammen med SIFF og Stockholms Kvinnehistoriske forening vil arrangere en minneverdig middag. Denne spesielle middagen vil hedre kvinnenes enestående bidrag til den svenske filmindustrien ved å invitere spennende og interessante kvinner i bransjen for å reflektere over den viktige rollen kvinner spiller i filmverdenen.

"Målet vårt med samarbeidet er å skape innhold for festivalen som ikke bare underholder, men også inspirerer og engasjerer. Gjennom arrangementene og ulike elementer på hotellene våre kan vi gi gjestene og besøkende muligheten til å oppleve filmkunst på en ny og intim måte. Vi ser frem til å ønske gjestene våre velkommen og sammen skape minner som vil leve videre lenge etter at lyskasterne sine lys har falmet," fortsetter Victor Apelgren.

WorldHotels Crafted er for gjesten som elsker kreativitet og som søker opplevelser utenom det vanlige. Felles for Crafted-hotellene er at et konsept, tema eller historie ligger til grunn for hotellets idé. Her møter man gjennomtenkte elementer i både helhet og detalj, i form av spennende design, kunst, musikk og gastronomi.

Stockholm International Film Festival finner sted fra 8. til 19. november. For mer informasjon og billetter: Stockholms internationella filmfestival

For å besøke WorldHotels Crafted, gå til: https://bwhhotelgroup.se/worldhotels-crafted-collection

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Victor Apelgren, Brand Manager WorldHotels Crafted Skandinavia
E-post: victor.apelgren@bwhhotelgroup.se
Tlf: +46 760 061 857

BWH Hotels

BWH Hotels er en global hotellkjede bestående av tre hotellgrupper, Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels og SureStay Hotel Group. Til sammen tilbyr de over 4 700 hoteller i mer enn 100 land over hele verden. I Skandinavia finnes det 191 hoteller på over 100 ulike destinasjoner. For å imøtekomme både gjester og potensielle hotelleiere, tilbyr gruppen totalt 17 forskjellige varemerker i alle segmenter fra budsjett til premium. BWH Hotels er den største, uavhengige hotellgruppen i Skandinavia hvor hotellene eies og drives av lokale entreprenører.