Bilia flytter til Follos nye bilsentrum

Det nye bygget blir oppført ved Solbergkrysset, vis-a-vis Møller Bil Follo i det som har blitt Follos nye bilsentrum. Dette vil bli et topp moderne fullservice-anlegg for våre premiummerker BMW og Volvo, med salg av nye og brukte biler, samt serviceverksteder. Bilia flytter inn i februar 2020.

- Bilbransjen er i en rivende utvikling, og dette stiller høye krav til service, teknologi, kompetanse og samtidig også moderne fasiliteter. Bilia ønsker å ha en sentral posisjon i denne utviklingen, og i tråd med vårt mål om å være bransjens beste servicebedrift flytter Bilia Follo inn i et nytt og moderne anlegg i februar 2020, sier administrerende direktør ved Bilia Personbil, Frode Hebnes.

- Vi gleder oss

Fred Stenseth, plassjef for Volvo-virksomheten ved Bilia Follo, har store forventninger: - Her blir vi liggende i et område med flere bilmerker, og med god synlighet for de som skal til og fra Ski. Det er svært positivt for oss. Vi gleder oss veldig til å komme til et nytt og moderne bilanlegg for våre premium-merker.

Thomas Michael Walston, plassjef for BMW i Bilia Follo, istemmer: - Dette blir et nytt flaggskip i Follo med god eksponering for våre merker. BMW-salget i Norge har økt kraftig de siste årene, og Bilia har vært en viktig bidragsyter i denne økningen. BMW i Follo er i fin utvikling, og vi ser frem til å flytte til nye og moderne lokaler. Med dette flotte anlegget får vi virkelig mulighet til å by på premium-opplevelsen.

Stort potensial

Også importørene er fornøyd med planene for det nye anlegget. - Follo er et spennende område med stort potensial for Volvo, så at Bilia satser på et nytt anlegg her er veldig positivt. Dette blir et flott og moderne forhandleranlegg i henhold til Volvos nyeste standard, og vil gi oss et løft i en strategisk viktig region, sier Mette Syrstad, direktør forhandlerutvikling i Volvo Car Norway AS.

BMW Norges administrerende direktør Lars Aamondt er like positiv: - BMW Norge er meget positive til at Bilia satser med et nytt anlegg i Follo. Follo er i kraftig vekst, og vi ser frem til å supportere Bilia i fremtiden. Vi er svært tilfreds med Bilia som samarbeidspartner.

De nye bilanleggene ved Solbergkrysset utvikles av Møller Eiendom. Eiendomsselskapet så tidlig potensialet i området, og i 2016 flyttet Møller Bil Follo fra sine lokaler i Ski sentrum og inn i et flunkende nytt bygg.

Arealet vil være ca. 4600 kvm. fordelt mellom BMW- og Volvo-virksomheten, og anlegget vil ha ca. 40 arbeidsplasser. Byggestart er planlagt vinteren 2018.

• follo
  • bmw

Vi har 25 lokasjoner i Oslo, Akershus, Buskerud, Hedmark, Oppland, Telemark, Vestfold og Trøndelag. Vår visjon er at Bilia skal være bransjens beste servicebedrift, og vi har ca. 1.100 medarbeidere som hver dag etterstreber å skape en positiv opplevelse for alle som er i kontakt med oss. I 2017 ble omsetningen for Bilia i Norge i overkant av 7 mrd NOK.

Om Møller Eiendom:

"Møller Eiendom skal eie og utvikle fremtidens eiendomskonsepter. Vi utnytter vår finansielle styrke, erfaring og engasjement til å utvikle gode bygg og byområder. På få år er porteføljeverdien doblet til over 9 milliarder kroner. Bileiendommer er en viktig del av virksomheten, men fremtidig vekst skjer hovedsakelig gjennom kjøp og utvikling av sentrale eiendommer innen andre eiendomssegmenter. Vi vil utvikle knutepunkter der flere generasjoner virker, bor og lever i gode omgivelser."

Thomas Michael Walston

Plassjef BMW hos Bilia Follo 53025459