BILIA PERSONBIL AS KJØPER JENSEN & SCHEELE BIL AS

Bilia Personbil AS har inngått avtale om overtakelse av samtlige aksjer i Jensen & Scheele Bil AS med virkning fra 1. april 2019. Avtalen forutsetter godkjennelse fra Konkurransetilsynet. Jensen & Scheele Bil AS er en eksklusiv Volvo forhandler som primært betjener de geografiske markedsområdene Halden og Aremark i Østfold. Virksomheten solgte 293 nye Volvo og 688 brukte biler i 2018, og 54 ansatte bidro til en total omsetning på 370 millioner kroner. Virksomheten drives fra 3 nærliggende lokasjoner. En komplett Volvo forhandler, et skadeverksted og et bruktbilsenter med et tilhørende serviceverksted.

Frode Hebnes, Adm.dir ved Bilia Personbil AS, har følgende kommentar:

«Vi er både glade og ydmyke for at Jensen og Scheele nå ønsker at deres virksomhet skal bli en del av Bilia. Dette er en usedvanlig veldrevet Volvo forhandler, som både er klar markedsleder i Halden og kåret til årets forhandler innen Norsk Volvo-handel hele 18 ganger siste 21 år. De tidligere eierne blir med videre i selskapet, og vi ser frem til å få glede av deres kompetanse og erfaring til å kunne videreutvikle også et større Bilia i Norge. Vi er samtidig takknemlige for den tillit Volvo Car Norway utviser ved å stille seg bak en ekspansjon av vår Volvo virksomhet».

Arne-Henning Scheele, deleier i Jensen & Scheele AS, har følgende kommentar:

«Med de endringene som skjer i bilbransjen i Norge, og for øvrig i Europa, fant vi det nå naturlig at vår virksomhet blir en del av en større virksomhet. Det er viktig for oss at den nye eieren vil ivareta de ansatte og våre kunder på samme måte som tidligere, og vi er overbevist om at Bilia vil bringe vår kultur videre på en god måte. Roger Jensen og jeg ser frem til å være med videre i selskapet, men nå som en del av et større Bilia i Norge, og gleder oss samtidig over at Bilia ønsker å videreføre navnet Jensen & Scheele Bil AS som vi har bygget opp siden 1991».

Øystein Herland, Adm. dir. i Volvo Car Norway AS, har følgende kommentar:

“Vi ser på denne endringen i forhandlernettet som en naturlig utvikling i konsolideringen som finner sted både hos oss og i bilbransjen for øvrig. For meg er det dessuten viktig å uttrykke en takk til de to eierne av Jensen & Scheele Bilia AS, Roger Jensen og Arne -Henning Scheele, for en fantastisk innsats de har gjort for Volvo i mange år. Dette gjelder salgsresultater i verdensklasse men ikke minst har deres kundefokus påvirket oss og hele vårt forhandlernett. At de nå også skal bruke sin kompetanse videre i Bilias struktur ser vi frem til med store forventninger”.

Vedlagt denne pressemeldingen følger:

Bilde “Jensen Scheele- anlegg”
Foto: Jensen & Scheele

Bilde “En fornøyd gjeng”
Det er en fornøyd gjeng som nå har signert avtale om samarbeid. Fra venstre: Arne- Henning Scheel, Frode Hebnes, Roger Jensen
Foto: Bilia Personbil

For ytterligere informasjon kan følgende personer kontaktes:

Adm dir.
Bilia Personbil AS
E-post: frode.hebnes@bilia.no

Arne-Henning Scheele
Deleier
Jensen & Scheele
E-post: arne-henning@jensen-scheele.no

• jensen & scheele bil as

Bilia i Norge er en del av Bilia AB som er børsnotert i Stockholm, og en av Europas største bilkjeder med tilstedeværelse i Sverige, Tyskland, Belgia, Luxembourg og Norge. I Norge representerer Bilia bilmerkene Volvo, BMW, MINI, Toyota og Lexus gjennom totalt 25 lokasjoner og ca 1.150 ansatte. Virksomheten omsatte for 7 mrd kroner og solgte 9.896 nye biler og 9.800 brukte biler i 2018.