Biltema Foundations representant Adelina Voci sammen med Professor Jean Bourhis (Head of Service of radiation oncology)

Biltema Foundation: Besøk i fremtidsbygningen

Biltema Foundation har nylig besøkt byggeplassen for en toppmoderne bunker som skal huse nytt utstyr for FLASH-radioterapi. Dette besøket markerer et viktig skritt i stiftelsens engasjement for å bekjempe kreft. FLASH-terapi, en banebrytende metode for kreftbehandling, har blitt utviklet gjennom forskning ved Universitetssykehuset i Lausanne.

Takket være en total donasjon på 460 millioner SEK fra Biltema Foundation, gjør denne behandlingen det mulig å levere høye stråledoser på millisekunder, noe som betydelig reduserer skader på frisk vev og fjerner behovet for cellegift. Konstruksjonen av bunkeren er avgjørende for prosjektet og vil sikre trygg og effektiv bruk av FLASH-terapi. Utformingen og byggingen av bunkeren skjer i samarbeid med CERN, verdens største laboratorium for partikkelfysikk.

Adelina Voci, talsperson for Biltema Foundation, uttalte: 'Denne banebrytende behandlingen har potensial til å revolusjonere kreftomsorgen, og vi er forpliktet til å finne løsninger som forbedrer livene til de som er berørt.'

Om Biltema Foundation: Biltema Foundation støtter samfunnsutviklingsprosjekter globalt med fokus på bærekraft og forbedring av menneskers liv. Stiftelsen engasjerer seg i flere veldedighetsområder, inkludert katastrofehjelp og medisinsk forskning."

Biltema - Hele familiens varehus

Biltema har i dag over 160 varehus rundt om i Norden, og det blir stadig flere. De fleste bilinteresserte vet allerede at Biltema er en pålitelig leverandør av biltilbehør, reservedeler og verktøy. Men Biltema er mye mer enn dette. De siste årene har sortimentet blitt kraftig utvidet, og denne prosessen fortsetter. Biltema kan nå tilby et bredt spekter av sykler og sykkeltilbehør, data- og mobiltelefontilbehør, maling, byggevarer, verktøy, husholdningsartikler, reiseeffekter og mye annet. Alt til fornuftige priser

Slik startet det hele

I 1963 ble foretaket Biltema startet under navnet “Handelsbolaget BIL-TEMA”. Virksomheten var postordresalg av bildeler og tilbehør. Grunnleggeren Sten Åke ønsket å gjøre prisene lavere ved å eliminere unødvendige mellomledd og kjøpe direkte fra produsentene. Dermed kunne han senke prisene på markedet kraftig uten at dette gikk på bekostning av kvaliteten. Ved å holde lave priser kunne foretaket selge mye. Senere ble policyen også å merke produktene med varemerket Biltema for derved ytterligere å kunne senke prisene og slippe varemerketvister med forskjellige generalagenter.

Han formulerte den opprinnelige forretningsideen, som var “å tilby varer av god kvalitet til en god pris”, og han henvendte seg framfor alt til bileiere ved å beskrive målgruppen slik: “Tilbudet skal omfatte det meste en bileier trenger for bilen sin.”

Laila Solberg

Pressekontakt 47333164

Biltema

Biltema - hele familiens varehus, består i dag over 68 varehus i Norge, tilbyr et bredt spekter av sykler og sykkeltilbehør, data- og mobiltelefontilbehør, maling, byggevarer, verktøy, husholdningsartikler og det du måtte trenge i hverdagen av fritidsprodukter. Alt til fornuftige priser med høy funksjonell verdi. Mange av varehusene inneholder dessuten caféer for å skape en enda bedre handleopplevelse. Biltema har utviklet seg til å bli hele familiens varehus, med mottoet "Hvorfor betale mer?"