Biltema utvider sortimentet og lanserer ny katalog

Biltema utvider sortimentet og lanserer ny katalog

I dag lanserer Biltema sin nye katalog. Kjeden som opprinnelig var mest kjent for reservedeler til bil og verktøy – utvider sortimentet ytterligere. Utvidelsene merkes spesielt innen kategoriene bygg, hjem & interiør, og fritid som nå inkluderer en komplett serie med treningsklær.

Kategorier som løftes i løpet av høsten er hjem- og byggsortimentet. Hjemavdelingen fylles med smarte oppbevaringskasser med QR-koder, kjøkkenredskap og praktisk innredning til hjemmet. Et helt nytt laminatgulv har også blitt lansert. Gulvet er eikmønstret og kommer i tre ulike nyanser – hvit, lys og tradisjonell. Det leveres med Twin Clic-systemet som gjør det enkelt å legge.

Yosemite, Biltemas sub-brand, har blitt et av Norges fremtredende sykkelmerker. Nå utvides varemerket og kommer med mange nye produkter innen trening, fritid og sportsutstyr.

«Vår nye kolleksjon med treningsklær et tilpasset for det Nordiske klimaet og det gjenspeiles i materiale, funksjon og fargevalget. Kleskolleksjonen skal inspirere til bevegelse, trening og å komme seg ut i naturen. Vi har også klart å holde prisen lav, uten at det går utover kvaliteten» sier Ingela Eriksson, produktsjef innen Biltemas treningssortiment.

Biltema har vært opptatt av å dedikere ressurser til produktutviklingen, som blant annet har resultert i mer enn 1100 splitter nye produkter i den siste Biltemakatalogen. Den godt kjente merkevaren utfordrer sine egne rutiner og lanserer Høst/Vinter katalogen allerede i juli.

Biltemas katalog fulldistribueres med posten. Den kan også hentes i nærmeste varehus, eller leses på nett her.

Biltema har fortsatt stor satsning på reservedeler til Bil, og har en egen katalog til dette: Biltema Original.

Kategorier

I over 50 år har vi utfordret markedet og presset priser på reservedeler, tilbehør og verktøy. Biltemas grunnvisjon -  å skape en rikere fritid for kundene våre med gode produkter til riktig pris. Med over 19 000 artikler innenfor åtte produktområder har vi i dag et av landets bredeste vareutvalg. Norge har i dag 66 varehus fra Kristiansand i sør til Alta i nord.

Laila Solberg

Pressekontakt 47333164

Biltema

Biltema - hele familiens varehus, består i dag over 68 varehus i Norge, tilbyr et bredt spekter av sykler og sykkeltilbehør, data- og mobiltelefontilbehør, maling, byggevarer, verktøy, husholdningsartikler og det du måtte trenge i hverdagen av fritidsprodukter. Alt til fornuftige priser med høy funksjonell verdi. Mange av varehusene inneholder dessuten caféer for å skape en enda bedre handleopplevelse. Biltema har utviklet seg til å bli hele familiens varehus, med mottoet "Hvorfor betale mer?"