BLÅKLÄDER MED FOKUS PÅ PASSFORM I NY HÅNDVERKSBUKSE FOR KVINNER

BLÅKLÄDER MED FOKUS PÅ PASSFORM I NY HÅNDVERKSBUKSE FOR KVINNER

For Blåkläder har dialogen med sluttbrukerne alltid vært sentral i forbindelse med utvikling av nye plagg. Etter at ideen om en ny håndverksbukse for kvinner dukket opp, innledet arbeidstøygiganten et tett samarbeid med flere yrkesaktive kvinner, hvilket resulterte i håndverksbukse spesialtilpasset kvinner.

– Som sluttbruker har du stor påvirkningskraft på utviklingen av vårt arbeidstøy. Tilbakemeldinger fra mennesker som jobber hardt i våre plagg hver eneste dag, er svært viktig for produktutviklingen og har fungert som en inspirasjonskilde for teamet som står bak utviklingen av denne håndverksbuksen, sier salgssjef i Blåkläder Norge, Robert Mørch.

Ettersom Blåkläder har stor respekt for sine kunders synspunkter, har de også sendt den aktuelle håndverksbuksen til kvinnelige testpiloter rundt i verden.

– Det er ofte små, men viktige detaljer som justeres etter testpilotenes tilbakemeldinger, hvilket bidrar til at vi kan holde et gjennomgående høyt nivå på design og kvalitet. Vi har justert passformen og til og med tilpasset lommene, slik at de følger buksens form bedre, forklarer Rose-Marie Näsström, produktutvikler i Blåkläder

Basert på informasjonen fra testpilotene, kunne Blåkläder også utvikle funksjonalitet tilpasset på kvinners behov og preferanser for funksjonelt arbeidstøy. Håndverksbuksen består av materialet denim-stretch og har i tillegg elastisk midje, hvilket gir brukeren maksimal bevegelighet og høy grad av komfort. Buksene har også stretchpaneler – en viktig detalj i Blåkläders mål om å utvikle plagg som passer ulike kroppstyper.

I Blåkläder er målet alltid å tilby kvinner samme høye kvalitet som plaggene som er utviklet for menn. Derfor legges det stor vekt på ikke å endre designet, men heller tilpasse funksjon og passform som tar hensyn til hvordan ulike kroppstyper er utformet. Den nye håndverksbuksen er et viktig skritt i arbeidet med å kunne tilby alle like muligheter innen arbeidstøy. Buksene er nå tilgjengelige i butikk hos utvalgte forhandlere.

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Våre produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Blåkläder, som har sitt hovedkvarter og sentrallager Svenljunga i Sverige, er representert i 18 land.

Les mer på www.blaklader.com

Robert Mørch

Salgssjef Blåkläder Norge 90103739

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko.

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Hovedkontor og produktutvikling ligger i Svenljunga.

HISTORIE
1895 ble Aug. P. Horn etablert i Kristiania som manufakturforretning med lokaler i Karl Johansgate og etter få år ble det også opprettet eget engros firma, samt konfeksjonsfabrikk for arbeidsklær. I 1995 feiret Aug. P. Horn sitt 100 års jubileum under navnet Horn Yrkesklær AS, i 1996 flyttet selskapet til Jeløya på Moss og etter 15 år der er de nå å finne i nye og moderne lokaler på Solgaard Skog i Moss. Siden januar 1999 inngår vi i Blåkläder konsernet og den første mars 2001 skiftet vi navn fra Horn Yrkesklær AS til Blåkläder AS.

VISJON
Blåkläder skal være en ledende leverandør av arbeidsklær, arbeidshansker og arbeidssko for kunder som har høye krav på funksjon, kvalitet og design på alle markeder der vi er aktive.

Blåkläder AS
Solgaard Skog 110