Blåkläder og Kapteinen  fra Kompani Lauritzen  lanserer podkasten FRYKTLØS

Blåkläder og Kapteinen fra Kompani Lauritzen lanserer podkasten FRYKTLØS

«Fryktløs» – en podkast om mot.

Hva er egentlig mot? Blåkläder-ambassadør John Hammersmark har i samarbeid med Blåkläder laget podkasten «Fryktløs», der John sammen med ulike gjester utforsker temaene frykt og mot – og hva det innebærer for den enkelte. Lansering mandag 28. august der du lytter til podkast!

John Hammersmark (50) er for de fleste kjent som «Kapteinen» i Kompani Lauritzen på TV2. Etter å ha jobbet i Forsvarets spesialkommando og deretter som Direktør for Sikkerhet og beredskap i Rederiforbundet, har han siden 2022 jobbet med foredragsvirksomhet og Kompani Lauritzen på fulltid. I 2022 ble han en del av Blåkläder-familien. Nå utvides samarbeidet ytterligere – denne gang i podkast-form.

– Blåkläder har en gjennomgående kvalitet i arbeidet sitt. Det gjelder ikke bare kvaliteten på selve produktene, men kanskje vel så mye måten de driver virksomheten sin på. De er transparente, har et høyt fokus på bærekraft, de passer på menneskene sine – de er kort sagt gjennomsyret av profesjonalitet i alle ledd. Dette er hva man i min verden kaller et høykompetanse-team, sier Hammersmark.

Bred gjesteliste

Mandag 28. august lanserer Hammersmark podkasten «Fryktløs» i samarbeid med Blåkläder. I podkasten møter han noen av Norges mest fryktløse mennesker for å snakke om hva mot egentlig er. På gjestelista står blant annet navn som Marius Løken, Bård Eker, Linnéa Myhre, Morten Rulle, Dennis Hauger, Katarina Solend.

Og Dag Otto Lauritzen.

– Absolutt alle er mennesker. Når man blir sliten, redd, usikker og trøtt kommer alle frem fra mørket. I kjelleren, som jeg kaller det, spiller ingen skuespill. Der blir man kjent med sitt egentlige jeg, sier Hammersmark.

Om frykt, mot og tøffhet

I podkasten er det nettopp bredden i mot det skal snakkes om, nettopp fordi det er mange måter å være modig på. Uansett om man skal bestige Mount Everest eller stå i en krevende situasjon i hverdagen, så krever det at mennesker mobiliserer styrken i seg selv. Og hva er det egentlig å være «tøff»?

– Hver eneste dag kjenner mennesker på usikkerhet, utilstrekkelighet og frykt. Fra de som klatrer legendariske fjelltopper til alle som står i vanskelige ting i hverdagen. Som toppleder, medarbeider, privatperson føler vi ofte på dette presset. Men hva kjennetegner – og driver – dem som er villig til å mestre utenfor komfortsonen? Det skal vi snakke om i denne podkasten, sier Hammersmark.

• Podkasten «Fryktløs» er gratis og kan lyttes til på Spotify eller der du vanligvis hører på podkast.
  • Første episode er med Dag Otto Lauritzen
  • "Fryktløs" produseres av Både Og i samarbeid med Blåkläder

Emner

Våre produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Blåkläder, med hovedkontor og sentrallager i Svenljunga, har datterselskaper i 14 land og er representert i 4 tilleggsmarkeder over hele verden.

Les mer på www.blaklader.com

Anja Løkke

Markedssjef Blåkläder Norge +4741160703

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko.

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Hovedkontor og produktutvikling ligger i Svenljunga.

HISTORIE
1895 ble Aug. P. Horn etablert i Kristiania som manufakturforretning med lokaler i Karl Johansgate og etter få år ble det også opprettet eget engros firma, samt konfeksjonsfabrikk for arbeidsklær. I 1995 feiret Aug. P. Horn sitt 100 års jubileum under navnet Horn Yrkesklær AS, i 1996 flyttet selskapet til Jeløya på Moss og etter 15 år der er de nå å finne i nye og moderne lokaler på Solgaard Skog i Moss. Siden januar 1999 inngår vi i Blåkläder konsernet og den første mars 2001 skiftet vi navn fra Horn Yrkesklær AS til Blåkläder AS.

VISJON
Blåkläder skal være en ledende leverandør av arbeidsklær, arbeidshansker og arbeidssko for kunder som har høye krav på funksjon, kvalitet og design på alle markeder der vi er aktive.

Blåkläder AS
Solgaard Skog 110