Gå videre til innhold
Nordens tøffeste hinderbane - Toughest - bruker det tøffeste arbeidstøyet - Blåkläder!

Pressemelding -

8 km, 40 hindringer, strafferunder og fast lane, det er ikke for ingenting at Toughest er den ledende og tøffeste hinderbanen i Norden. Så etter fjorårets suksess velger Blåkläder å fortsette samarbeidet i 2016.

"Etter en svært vellykket sesong i 2015, bestemte vi oss for at vi dette året går inn som hovedsponsor for Nordens tøffeste hinderbane. Formålet som hovedsponsor er å styrke merkevaren som en leverandør for slitesterke og tøffe arbeidsklær. Vi ser også at fjorårets sesong var nyttig for å møte ett nytt publikum, noe vi håper å fortsette med i år"
- Henrik Holm, Adm.dir Blåkläder Norge

I år er det Blåkläder som eier det siste og mest beryktede hinderet i banen, nemlig rampen. Ett hinder mange måtte vike for på grunn av den tøffe skråningen!

"Vår deltakelse i 2016 betyr et høyere gir og vi vil ta større plass på Toughest i 2016. Derfor valgte vi å satse på banens tøffeste utfordring. Hinderet er ikke bare ekstremt vanskelig å komme forbi, men det er også eksponert godt på selve event området!"
- Henrik Holm, Adm.dir Blåkläder Norge

Blåkläder vil være på plass på samtlige løp. Der kan besøkende få mulighet til å teste hvor slitesterke håndverkbuksene er i konkurransen "Heng i buksa." Samt få kjøpt eksklusive Blåkläder plagg merket med Toughest logo på standen deres.

"Vi er svært glade for at Blåkläder velger å forlenge sin kontrakt med oss. Ikke bare fordi de vil underholde publikum og deltakerne på stedet med sin tøffe konkurranse, men også fordi vi liker Blåkläder merkevaren, de har en fin profil og står for tøff markedsføring"
- Per Ögren, en av grunnleggerne av Toughest

Den første utgaven av den Toughest finner sted i London 23 mai.

Løpet i Norge vil avholdes i Oslo, Holmenkollen 3.September.2016

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Våre produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Blåkläder, som har sitt hovedkvarter og sentrallager Svenljunga i Sverige, er representert i 18 land.

Les mer på www.blaklader.com

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko.

Blåkläder utvikler, produserer og selger arbeidstøy, hansker og sko til fagfolk med høye krav til kvalitet, funksjonalitet og design. Produkter selges på et internasjonalt marked via forhandlere eller via direkte avtaler med store selskaper. Hovedkontor og produktutvikling ligger i Svenljunga.

HISTORIE
1895 ble Aug. P. Horn etablert i Kristiania som manufakturforretning med lokaler i Karl Johansgate og etter få år ble det også opprettet eget engros firma, samt konfeksjonsfabrikk for arbeidsklær. I 1995 feiret Aug. P. Horn sitt 100 års jubileum under navnet Horn Yrkesklær AS, i 1996 flyttet selskapet til Jeløya på Moss og etter 15 år der er de nå å finne i nye og moderne lokaler på Solgaard Skog i Moss. Siden januar 1999 inngår vi i Blåkläder konsernet og den første mars 2001 skiftet vi navn fra Horn Yrkesklær AS til Blåkläder AS.

VISJON
Blåkläder skal være en ledende leverandør av arbeidsklær, arbeidshansker og arbeidssko for kunder som har høye krav på funksjon, kvalitet og design på alle markeder der vi er aktive.

Blåkläder AS
Solgaard Skog 110