Varig og BLDNG.ai om data og bærekraft.

Dette er avgjørende for norske eiendomsverdier

– Det er mye penger å spare hvis man forvalter næringsbyggene smartere. Vel så viktig som vedlikehold av bygningsmassen, er å sikre at den daglige driften av bygget er tilpasset de brukertrendene som etablerte seg etter pandemien, sier Steffan Thorvaldsen, CEO i BLDNG.ai til Hegnar/Finansavisen (paid content).

Han viser til bedre plassutnyttelse, kantinedrift, renhold og strømforbruk, som typiske områder hvor både miljø og lommebok belastes unødvendig.

– Før var de fleste på kontoret fem dager i uken, mens dataen vår nå viser at tre dager har blitt den nye normalen for mange. Da kan det være naturlig å vurdere om man kan holde enkelte etasjer stengte noen dager, produsere mindre mengder mat i kantina og unngå fullt renhold av en ubrukt sone. For både leietakere og gårdeiere kan det utgjøre store besparelser hvis man tilpasser driften etter bruksmønsteret, sier han.

Les mer her, eller kontakt oss.

Steffan Thorvaldsen

Pressekontakt CSO

BLDNG.ai leverer Norges beste proptech plattform for eiendom

Ved hjelp av sensorer og datakilder som samler inn data, gir BLDNG.Hub byggeiere og leietakere verdifull innsikt i hvordan et bygg faktisk brukes. Smart-teknologien holder blant annet oversikt over hvor mange som er på jobb, i hvilken del av bygget de befinner seg i, hvilke rom som er i bruk, samt byggets luftkvalitet. Løsningen kan brukes til å utvikle nyskapende måter å ta i bruk et bygg på, samt forenkle ansattes hverdag med appen MyBLDNG som er integrert med Office365 og gjør jobbhverdagen mer effektiv. Bldng.ai samler innsikt om bygg for å skape gode opplevelser til brukere og gevinster til leietagere og byggeiere.

Bldng.ai AS
Snarøyveien 30 D