BMW Concept X2

BMW og MINI varter opp med verdenspremierer i Paris

BMW Group har verdenspremiere for BMW Concept X2 under årets Paris Motor Show, 1. – 16. oktober. Paris er også arena for avdukingen av helt nye MINI John Cooper Works Clubman. En rekke andre nyheter og innovasjoner vises også på høstens store bilutstilling – og innen årets slutt vil ytterligere nyheter både fra BMW og MINI dukke opp.

Verdenspremieren for BMW Concept X2 markerer unnfangelsen av et helt nytt medlem i BMW X-familien. Bilen kommer i et design som skiller seg fra de øvrige X-modellene, og henvender seg til aktive mennesker som søker optimal kjøreglede og allsidighet. Den nye modellen kommer på markedet i 2018.

Publikumsfavoritten BMW i3 kommer til Paris med 94 Ah batteri og utvidet rekkevidde på opptil 300 kilometer. Etter at den oppgraderte BMW i3 ble lansert i Norge for kort tid siden, har BMW-forhandlerne opplevd et vell av nye kunder som ønsker å sikre seg et eksemplar av modellen.

- Vi vil selge godt over 3500 eksemplarer av oppgraderte BMW i3 i år. Ved slutten av året vil det dermed rulle over 8 000 BMW i3 på norske veier. Verdt å merke seg er også at Oslo har den største BMW i-forhandleren i verden pr. dags dato, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Nye BMW 3-serie GT får også sin rettmessige plass på podiet i Paris. Med et oppdatert design og ny motorteknologi vil BMW 3-serie GT befeste posisjonen som en attraktiv bil for de som vil ha stasjonsvognens plass og fleksibilitet, kombinert med et sportslig og personlig utseende. Modellen er utstyrt med en ny motorfamilie med av høyere ytelse og lavere drivstofforbruk.

Ved siden av firhjulingene viser BMW at de også tenker mobilitet for sine øvrige produkter. Til Paris kommer BMW C evolution e-scooter med 60 prosent utvidet rekkevidde (160 kilometer). E-scooteren er godkjent på europeiske motorveier, og setter helt ny bransjestandard for e-scootere.

Nye innovasjoner

Snart presenteres også en ny modell med en rekke nye innovasjoner. Blant annet kommer den med en egen «Remote 3D-view» i BMW Connected app’en. Denne gjør at bilen kan sende bilder av dens omgivelser til eierens mobiltelefon, sier Marius Tegneby.

BMW-året 2016

2016 blir historiens beste BMW-år i Norge.Totalt sett vil godt nærmere 12.000 nye BMW’er rulle ut på norske veier i år. BMW er så langt i år det største premiummerket og det tredje mest solgte bilmerket i Norge. BMW er også størst på firehjulsdrift.

MINI med ny toppmodellMINI legger verdenspremieren av John Cooper Works Clubman til fransk jord, og avduker den nye modellen under Paris Motor Show.

MINI John Cooper Works Clubman er en ny toppmodell, med utpregede egenskaper både som sporty racer og praktisk familiebil. Nye MINI John Cooper Works Clubman er den første modellen som kommer med den mektigste MINI-motoren (231 hk) i kombinasjon med den nyeste generasjonen av firehjulstrekk All4.
- Det nye medlemmet i John Cooper Works-familien kombinerer den unike utformingen av MINI Clubman med særegne detaljer og enestående ytelse i sin klasse. Det er en moderne gentlemansracer og den får norsk asfalt og snø under hjulene nå i vinter, sier Marius Tegneby.

Mye MINI i vente

Kommunikasjonsdirektør Marius Tegneby forteller at MINI står på startstreken til en spennende tid.
- Vi har i år funnet en rekke nye kunder gjennom konseptet «MINI TO GO», som er vårt konsept for privatleasing uten innskudd med serviceavtale inkludert. «MINI TO GO» gir et forutsigbart bilhold til lav fast kostnad, sier Marius Tegneby.

Og helt til slutt kan MINI-fansen glede seg over ladevennlig moro. - Neste år lanseres også den første ladbare MINI-modellen i en innpakning som vi vet både eksisterende og nye MINI-kunder vil sette pris på, sier Marius Tegneby.