En forsmak på sofistikert kjøreglede: BMW Concept 8-serie

En forsmak på sofistikert kjøreglede: BMW Concept 8-serie

Konseptbilen BMW Concept 8-serie er en forsmak på hva som venter når helt nye BMW 8-serie Coupé får asfalt under hjulene neste år.

BMW Concept 8-serie ble nylig avduket under årets Concorso d’Èleganza Villa d’Èste ved Comosjøen i Italia - et sted BMW har nær tilknytning til.

– BMW Concept 8-serie er fremtid, fortid, form og føleser i skjønn forening. Som konseptbilen antyder, kan vi forvente oss ypperste kjøreglede, eleganse og moderne luksus når vi lanserer helt nye BMW 8-serie neste år. Den blir selve essensen av en BMW coupé, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Eleganse og luksus ved Comosjøen
BMW har i flere år lansert konseptbiler på den eksklusive bilmessen Concorso d’Eleganza Villa d’Este, som også blir omtalt som en skjønnhetsmesse for verdens mest luksuriøse biler. Tidligere har BMW vist frem konseptbiler som har hedret fortiden med biler som M1 Hommage, 328 Hommage, Mini Superleggera, BMW Gran Lusso Coupé og fjorårets BMW 2002 Hommage, men denne gangen er det fremtiden som det siktes mot.

Avdukingen av BMW Concept 8-serie markerer et historisk comeback for BMW’s flaggskipserie fra 90-tallet. Siden den gang har 8-tallet vært et symbol på det ypperste BMW kan tilby innen sportslighet og eksklusivitet.

– Første generasjon BMW 8-serie er idag en moderne klassiker, en bil som vekker begjær og følelser blant våre mange entusiaster. Når BMW nå igjen vekker liv i 8-serien, er det også starten på det som blir den største modelloffensiven i BMW’s historie, sier Marius Tegneby.

Eksteriøret: Raske, sofistikerte linjer
BMW Concept 8-serie er utviklet med respekt for BMWs tradisjonelle, distinkte design. Samtidig viser den også nye ideer og stilistiske tilnærminger til hvordan en BMW kan se ut i fremtiden. Blant annet er nyregrillen plassert nærmere bakken og sprer seg bredt utover fronten. Og nye, smale laserlykter styrker bilens sportslig uttrykk.

Kombinasjonen av bare noen få skarpe linjer og store rene overflater vitner om en eksepsjonelt dynamisk kjøreopplevelse. Den elegante taklinjen og de muskuløse hjulbuene er umiskjennelige elementer for coupédesignen. Baklysene strekker seg fra hver sin side og mot midten bak, og danner til slutt en L-form på hver side.

Interiøret: Sportslighet møter luksus
Interiøret er utformet for å skjerpe førerens fokus på kjøreoppgavene. Alle overflater og linjer peker fremover og skaper en tett og lukket følelse, som man forventer i en sportsbil. Digital og analog betjening møtes i moderne forening, omgitt av skinn, alumminum og karbon.

– Det er med andre ord mange gode grunner til å glede seg til 2018 allerede nå, avslutter Marius Tegneby.

Lenke til internasjonal pressemelding, finner du her: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0271136EN/the-bmw-concept-8-series-unadulterated-dynamics-and-modern-luxury-%E2%80%93-the-essence-of-a-bmw-coupe