Helt nye BMW M2: Pakket inn – snart klar for å pakkes ut

Helt nye BMW M2: Pakket inn – snart klar for å pakkes ut

BMW M, navnebæreren til de sportsligste modellene fra BMWs øverste hylle, kan i år se tilbake på 50 historiske år. Til festen kommer også helt nye BMW M2.

Med bare noen måneder igjen til verdenspremieren til helt nye BMW M2, nærmer siste testfase i utviklingen av bilen seg slutten. I likhet med første generasjon, vil den nye generasjonen by på ren kjøreglede i kompakt format – både for normal landeveiskjøring og i fri utfoldelse på racerbanen.

Helt nye BMW M2 får ytelser på nivå med «rosinen i pølsa» fra forrige generasjon, spesialmodellen BMW M2 CS. Kreftene kommer fra samme 6-sylindrede motoren man finner i storebrødrene BMW M3 og BMW M4, men da i en egen konfigurasjon. Kundene vil kunne velge mellom en 8-trinns M Steptronic automatgirkasse, eller en 6-trinns manuell girkasse. De sportslige egenskapene forsterkes av det adaptive M-chassiset og bakhjulsdriften.

Under den midlertidige innpakningen til helt BMW M2 skjuler det seg et sportslig design med typiske BMW M-detaljer. På menyen for ekstrautstyr vil man blant annet finne karbontak og M-bøtteseter i karbon. Med andre ord; mindre vekt, mer å glede seg til.

Verdenspremieren til helt nye BMW M2 blir i oktober, etterfulgt av markedslanseringen i april 2023.