BoKlok har Sveriges mest fornøyde boligkunder – femte år på rad på pallen

BoKlok har Sveriges mest fornøyde boligkunder – femte år på rad på pallen

BoKlok vinner førstepremien i bransjeundersøkelsen "Sveriges mest fornøyde kunder" for boligutviklere for tredje gang på fem år. Bak disse sterke resultatene ligger en strukturert og langsiktig fokusert tilnærming.

Kundetilfredshetsindeksen (KTI) overvåker hvor fornøyde boligkjøpere er med BoKlok og er basert på boliger som er fullført for innflytting i løpet av 2020. Målingen evaluerer blant annet personlig service, kvalitet på boligene, rimelighet og pålitelighet når det gjelder å holde løfter.

- Vi er glade og stolte av førstepremien. Det er spesielt givende at vi får toppscore i kategorien verdi for pengene siden vi ønsker at våre kunder skal få så mye bolig som mulig, til en så lav pris som mulig. Dette er resultatet av en felles innsats fra de engasjerte ansatte i BoKlok, fra tomtekjøp, produksjon i fabrikken, levering på stedet, produkt og andre sentrale funksjoner, samt salg, kundeoppfølging og ettermarked. De jobber hardt hver dag for å levere bærekraftige hjem og boområder for alle, sier Emelie Ekelund, salg- og markedssjef i BoKlok Sverige.

I tillegg til verdi for pengene, scorer BoKlok høyest i kategoriene ansatte, pålitelighet, og informasjon. BoKlok mottok førstepremien i 2017 og 2018. I 2019 kom BoKlok på andreplass og i 2016 på tredjeplass.

Undersøkelsen er utført av et uavhengig markedsanalyseselskap, og mer enn 85 prosent av alle nybygde boligprosjekter i Sverige er inkludert i undersøkelsen.

Pressekontakt Presseoffiser +46104493326

Bærekraftige hjem for alle. Fra Skanska og IKEA.

​BoKlok er et boligkonsept utviklet av Skanska og IKEA. Vi bygger bærekraftige boliger med god design, funksjon og kvalitet. BoKlok har så langt bygget nærmere 13.000 boliger i Sverige, Norge og Finland. I 2019 ble BoKlok også lansert i Storbritannia.
BoKlok er ansvarlig for hele verdikjeden, fra produktutvikling, prosjektutvikling og produksjon i fabrikken til bygg- og anleggs-, salgs- og kunderelasjoner etter at de flyttet inn. BoKlok har ca. 400 ansatte i Sverige, Norge, Finland og Storbritannia.

Vi kombinerer Skanskas solide erfaring med å bygge hus med IKEA's solide erfaring med å dekorere dem. Sammen bygger vi smarte hjem, leiligheter og rekkehus for folk som ønsker å bo godt i sitt eget hjem.