Du trenger ikke velge enten eller: Bosch lanserer miljøvennlige kjøle- og fryseskap

Bosch lanserer miljøvennlige kjøle- og fryseskap

Nå trenger du ikke lenger velge enten eller

Kjøle- og fryseskap med den beste energiklassen A++ er ingen nyhet. Det er derimot nytt at du ikke lenger trenger å inngå kompromisser. Bosch har en rekke A++ kjøle- og fryseskap med de beste funksjonene – nå står ikke miljøvennlighet og energisparing i veien for komfort.

Undersøkelser har vist at konsumenter i Europa kaster store mengder med mat kun fordi den oppbevares galt. Kjøle- og fryseskap med A++ fra Bosch har flere funksjoner som gjør at miljøet spares; lavere strømforbruk og korrekt oppbevaring som hindrer unødig sløsing med matvarer.

Energiklasse A++
A++ innebærer at apparatene forbruker ca. 45% mindre strøm enn modellene med A-klassifisering og ca. 23% mindre enn A+ produkter. Dette gir store strømbesparelser siden kjøleskap og frysere står på døgnet rundt og er de produktene som har lengst gjennomsnittlig levetid av alle hvitevarer. Bosch A++ kjøleskap og frysere tilhører Bosch sortimentet Green Technology Inside, som betyr at produktene er spesielt ressurseffektive.

HydroFresh bevarer matens vitaminer, utseende og smak

HydroFresh er en grønnsaksskuff med et spjeld som gir deg mulighet til å velge og opprettholde riktig luftfuktighet, noe som bevarer grønnsakenes friskhet. Sammenlignet med å oppbevare grønnsakene i en vanlig grønnsaksskuff kan vitamininnhold, smak og farge bevares inntil dobbelt så lenge.

Med ChillerSafe har kjøtt, fisk og pålegg det bedre

Temperaturen i ChillerSafe-skuffen er 2-3 grader lavere enn i resten av kjøleskapet. ChillerSafe er perfekt for kjøtt, fisk og andre lettbedervelige matvarer siden den lavere temperaturen minimerer risikoen for at skadelige bakterier oppstår. Dermed får matvarene lengre holdbarhet.

Ekstra god tilgjengelighet og lyssetting

Skuffene er monterte på teleskopskinner, som gjør det enkelt å få tak i matvarene som er plassert lengst bak. Kjøleskapsbelysningen består av LED-dioder som er lyssterke og strømbesparende. I tillegg holder de like lenge som selve kjøleskapet, slik at du slipper å skifte lyspærer. Siden belysningen i Bosch A++ er plassert i forkant på sideveggene, risikerer du ikke at matvarer skygger for lyset. Dermed har du fullt oversyn over hva du har i skapet.

Eksakt temperatur og ingen avising

Elektronisk temperaturstyring gir jevnere og langt mer eksakt temperatur enn de gamle mekaniske vri-hjulene, og skapet holder innstilt temperatur uansett omgivelsenes temperatur. Takket være NoFrost trenger du aldri avise fryseren, noe som gjør at skapet opprettholder energiklassen A++. For mye is og rim i fryseren kan ellers øke strømforbruket betydelig.

På hjemmesiden til Bosch kan du regne ut hvor mye strøm du kan spare ved å bytte ut dine gamle hvitevarer med nye og miljøvennlige. Funksjonen finnes også som iPhone applikasjon.

www.bosch-home.no/energy-calculator.html

Bosch A++ produkter finnes i flere utførelser i butikk nå.

Bildenummer: 4431 (Bosch KGN 36H15, eksempel på produkt med beste energimerking A++)

Bildenummer: 4475 (Bosch KGN 36H15, eksempel på produkt med beste energimerking A++)

Produktnavn Bosch Kjøleskap/fryser A++

Artikkelnummer KGN 36H15

Egenskaper

- Energiklasse A++ (200 kWh/år)

- HydroFresh

- ChillerSafe

- Elektronisk temperaturstyring

- LED-belysning

Veiledende pris

NOK 14 690,-

Høyoppløste produktbilder kan lastes ned fra www.bosch-home.no – velg Bildearkiv i menyen til venstre

For mer informasjon,

kontakt:

Grete Klæboe, Bosch,

E-mail: grete.klaeboe@bshg.com

For praktiske spørsmål eller andre bilder, kontakt:

Siv Elizabeth Egger, Star PR,

Tlf. 920 29 932

e-mail: siv.egger@starpr.no

I mer enn 75 år har Bosch vært kjent for sin utvikling av brukervennlige og pålitelige hvitevarer med høy kvalitet. Tro mot grunnleggerens mål, å skape ”technology for life”, har Bosch lagt vekt på at produktene skal gjøre hverdagen enklere og gi økt livskvalitet. Jakten på kvalitet og teknisk perfeksjon gjenspeiles også i produktenes design.

Produktspekteret spenner over alt fra kjøleskap til kjøkkenmaskiner og er i salg over hele verden. Bosch har lenge vært et av de ledende merkene i Europa.

Prinsippet om å behandle mennesker og naturen med respekt har vært med fra starten av. Det reflekteres i selskapets energieffektive, ressursbevarende og bærekraftige produkter og prosesser. Bosch tilbyr kvalitet og perfekt teknologi for et bedre liv.

For mer informasjon, gå inn på www.bosch-home.no