Bridgestone Mottok Pris For Formel1 Dekkteknologi

Bridgestone mottok "John Bolster Prisen" for selskapets dekktekniske prestasjoner i Formel1. Prisen ble delt ut på årets Autosport Awards, som fant sted søndag 5. desember i London, UK. Bridgestones direktør for Motorsport, Hiroshi Yasukawa, var til stede for å motta prisen.

Yasukawa kommenterte: "Det er en stor ære å motta denne prisen på vegne av Bridgestone.
Da jeg begynte i Bridgestone i 1972 var mitt største ønske å se Bridgestone bli teknologisk ledende gjennom motorsport, og å bli internasjonal merkevare over hele verden.
På vegne av Bridgestone ønsker jeg å takke motorracingsamfunnet for anerkjennelse av vår lidenskap, samt tekniske kvalitet, i tillegg en mulighet til å oppleve høydepunktet av motorsport. Vi ønsker også å takke de mange enkeltpersoner, lag og bedrifter som har støttet vår motorracing-aktiviteter. Uten de ville vi ikke ha oppnådd vårt mål."

OM Bridgestone i F1

Bridgestone startet i Formel1 som dekkleverandør i 1997 og har i løpet av 14 års deltakelse vunnet 11 FIA Formula One Drivers og 11 FIA Formula One konstruktørmesterskapstitler, alle vunnet på Bridgestone Potenza Formel1-dekk. Selskapet har deltatt i 242 F1 Grand Prix og sett 168 pole positions og 170 av de raskeste rundene er tatt på Bridgestone-dekk.
I alt 700 000 F1-dekk ble produsert under Bridgestones 14 år.
Bridgestone har hatt flere roller i F1, både dekkonkurrent (1997-1998 og 2001-2006) samt
eneleverandør (1999-2000 og 2007) og offisiell leverandør av dekk (2008-2010).

OM Bridgestone

Formel 1 har vært en global scene for selskapet, med teknologi og ekspertise. Bridgestone Motorsport er imidlertid bare en del av et globalt selskap, som sysselsetter rundt 138 000 mennesker over hele verden og har kontorer, fabrikker eller kontinentalt hovedkvarter i mer enn 150 land. Det verdensomspennende hovedkvarteret er i Tokyo, Japan, mens selskapets styreleder, administrerende direktør og president er Shoshi Arakawa.
Bridgestone ble etablert i 1931 av Shojiro Ishibashi, og er nå verdens største produsent av gummiprodukter og dekk for biler, motorsykler, landbruk, industri og gruvedriftskjøretøy, fly, lastebiler og busser.
Selskapets mangfoldige virksomhet omfatter produksjon av golfkøller, tennisracketer, sykler, kjemiske og industrielle produkter.

For mer informasjon se: www.bridgestone.com

• Transport

• bridgestone