Pressemelding -

Bedriftene spør, og Brother leverer: Den nye strekkodeteknologien for dokumentarkivering sparer tid og ressurser

Bedrifter som må skanne store mengder dokumenter, kan spare mye tid på administrasjonen takket være et nytt automatisert arkiveringsprogram basert på strekkoder utviklet av teknologispesialisten Brother.

Barcode Utility, som er utviklet som svar på tilbakemeldinger fra kundene våre, indekserer og lagrer dokumenter i forhåndsprogrammerte FTP- eller SFTP-nettverksmapper på en dynamisk og automatisk måte. Den er tilgjengelig på spesielle modeller av nettverksskannere i ADS-serien som er klargjort for løsningen.

Programmet kan registrere opptil 13 av de mest brukte 1D- og 2D-strekkodene og lagre filer i formatene PDF, PDF/A og TIFF i forhåndsdefinerte mapper. Det kan også sortere enkeltsider og lagre dem som ett dokument.

Teknologien er særlig nyttig for bedrifter som regelmessig skanner dokumenter med strekkoder, for eksempel i forsikringsbransjen, detaljhandelen på nett og logistikksektoren.

Forsikringsselskapene bruker for eksempel ofte strekkoder til å organisere saksdokumenter. Tidligere måtte en administrator skanne dokumentene manuelt og legge dem i ulike mapper til de forskjellige avdelingene eller saksbehandlerne. Nå kan imidlertid bestemte strekkoder registreres av Barcode Utility og utløse en kontrollrutine, sortering eller automatisk indeksering av dokumentene, slik at de lagres på et forhåndsbestemt sted uten at man trenger å gripe inn manuelt.

Den automatiserte prosessen via Barcode Utility reduserer også risikoen for menneskelige feil og sparer bedriften for mye tid.

Denne banebrytende teknologien er for tiden tilgjengelig på spesielle modeller av nettverksskannere i ADS-serien som er klargjort for løsningen: ADS-2400N, ADS-2800W, ADS-3000N og flaggskipet ADS-3600W.

Vi planlegger også å tilby Barcode Utility som en tilleggsfunksjon på følgende skrivere og multifunksjonsenheter tidlig i 2018: DCP-L5500DN, DCP-L6600DW, DCP-L8410CDW, MFC-L5700DN, MFC-L5750DW, MFC-L6800DW, MFC-L6900DW, MFC-L8690CDW, MFC-L8900DW og MFC-L9570CDW.

Geir Langedrag hos Brother Norgesier: «Skannerne våre er laget for å gjøre livet lettere for kundene. En kritisk del av innovasjonen og produktutviklingen handler om å ta seg tid til å lytte til kundenes behov, og å utvikle nye funksjoner som dekker disse.»

«Barcode Utility er en funksjon som ble utviklet i tett samarbeid med kundene våre. Det er en fantastisk nyvinning som vil hjelpe bedriftene med å automatisere en viktig del av administrasjonsarbeidet deres, slik at personalet kan ta seg av mer forretningskritiske oppgaver.»

Nettverksskannere i ADS-serien som har Barcode Utility-funksjonen koster fra kr. 3640,- eks. mva og 4550,- inkl. mva. (Skanner ADS2400N)

Ytterligere informasjonKontakt Country Manager Geir Langedrag, e-post: geir.langedrag@brother.no

• Data, telekom, IT

Brother Nordic A/S er en ledende leverandør til det nordiske marked. Selskapet er eneimportør av Brother skrivere, multifunksjonsskrivere, telefakser, etikettskrivere og merkesystemet P-touch. Brother leverer produkter av høy kvalitet med ytelse og funksjonalitet i toppklasse – alt sammen til konkurransedyktige priser. Flere av Brothers produkter er markedsledende. Brothers produkter selges og distribueres gjennom et bredt nett av forhandlere og distributører. Brother Nordic A/S har 78 medarbeidere på sine kontorer i København, Gøteborg, Helsingfors og Oslo. Les mere på www.brother.no eller www.brother.com