Etikettutskrift for profesjonelle

Butikker, næringsmiddelbransjen, helsesektoren samt lager og logistikk er typiske kunder for Brothers nye familie av profesjonelle TD-4-etikettskrivere. Fire nye modeller gjør det mulig å integrere de små etikettskriverne i alle IT-systemer. De er raske, brukervennlige og praktiske når det daglige arbeidet skal håndteres.

Har du noen gang lurt på hvilke maskiner det er som lager kvitteringer og kassalapper i detaljhandelen? Som brukes til å merke produkter og kasser med tekst og strekkoder til lager og transport? Eller som produserer etiketter til identifisering av medisin og pasientprøver på apotek og sykehus?

Sannsynligheten er stor for at det er profesjonelle etikettskrivere fra Brother som utfører arbeidet. Brother har nemlig mange års erfaring med å fremstille spesielle etikettskrivere til næringsliv og offentlig sektor. Skrivere som kjører problemfritt i mange timer om dagen, dag etter dag, år etter år.

Den nyeste generasjonen av disse arbeidsjernene er Brothers TD-4-familie, og akkurat nå lanserer Brother fire modeller i serien. Alle kan arbeide med direkte termisk utskrift.

Ved hjelp av termisk utskrift kan et stort antall etiketter skrives ut til lav kostnad. Det sentrale elementet er et termisk utskriftshode, som arbeider helt uten fargebånd og blekk.

Med termisk utskrift menes en prosess der fargekrystallene ligger i selve etiketten og aktiveres av varmen fra skrivehodet når etiketten skrives ut. Her kan hver etikett inneholde mange forskjellige opplysninger, skrifttyper, logoer, symboler og strekkoder. Det er også mulig å utheve enkeltord.

Brothers fire nye TD-4 modeller er designet med mulighet for mest mulig automatisering av funksjonene. De gjør prosessene enklere og sikrer et raskt og fleksibelt arbeidsforløp.

Etikettskriverne kan f.eks. føle lengden og størrelsen til hver enkelt etikett. Det holder derfor å stille inn enheten én gang, så husker den innstillingen i årevis. De nye TD-4-etikettskriverne er samtidig bygd opp av moduler, slik at det blir enkelt å utføre service og utskifting av deler, inklusive forbruksvarer som papirruller osv.

Brothers nye TD-4410D, TD-4420DN, TD-4520DN og TD-4550DNWB skriver ut opptil 8 ips (203 mm per sekund). Oppløsningen er enten 203 eller 300 dpi. Etikettbredden kan være mellom 19 og 118 mm, og en etikett kan teoretisk sett være tre meter lang.

De ulike modellene skiller seg fra hverandre først og fremst i hastighet og tilkoblingsmuligheter. Tilkobling kan skje via USB eller seriell port, Bluetooth, wi-fi eller kablet nettkort.

TD-4-nyhetene kan arbeide med de fleste skriverspråk på markedet, inkludert ZPL.
I tillegg er det mulig å kjøpe ekstrautstyr, som automatisk kutter eller en avrivingsskinne.

Kan brukes mange steder

De vanligste bruksområdene for Brothers nye profesjonelle etikettskrivere er detaljhandel, næringsmiddelbransjen, helsesektoren samt lager og logistikk.

På sykehus, klinikker, hos leger og hjemme hos pasientene stilles det strenge krav til identifisering og merking av medisin og prøver. Det samme gjelder sporing av pasientprøver.

Med sine fleksible muligheter for utskrift er Brother TD-4-modellene derfor selvsagte valg til timekort, innleggingsetiketter, prøvetiketter, laboratorieetiketter, etiketter til mikrobiologi eller til merking av doserings- og medisinposer.

Til lager, transport og logistikk kan Brother TD-4-skriverne brukes til både fraktetiketter i standardformater samt til etiketter i skreddersydde størrelser.

De brukes f.eks. til kassaetiketter, etiketter til merking av paller, til kvalitetskontrolletiketter, fraktetiketter, lokaliseringsetiketter og etiketter med lovpålagt informasjon.

Så er det selvsagt detaljhandelen og butikkene, som de fleste forbrukere kjenner igjen produktetiketter fra. Her er det viktig at informasjonen på hver etikett er lett å lese og gjerne har logo og strekkoder i høy oppløsning, slik at de kan skannes uten problemer i kassen.

Brothers TD-4D-skrivere kan f.eks. skrive ut prisetiketter, strekkodeetiketter, etiketter til ferdigpakkede matvarer, etiketter til hyllekanter og spesialetiketter til salg, rabatter eller prisnedsettelser.

Ytterligere informasjon

Geir Langedrag, Country Manager Norway
E-post: geir.langedrag@brother.no

(Alle bilder kan fritt brukes av redaksjonen)