Lydløse skrivere smyger seg inn på kontoret

Brothers nye serie LED-skrivere har alle de egenskapene kontorfolk trenger.
L3000-modellene er fleksible, raske og brukervennlige – og så stillegående at lyden lett overdøves av en vanlig samtale. De koster fra kr 1960
,- ekskl. mva.

Hva er det viktigste når en bedrift skal kjøpe ny skriver til kontoret? Nå tenker vi ikke på store, tunge maskiner som må stå på egne luftavkjølte rom. Nei, vi tenker på de skriverne som brukes hver dag på kontoret. For eksempel i avdelingene til store organisasjoner eller i hjertet av små og mellomstore bedrifter.

De må naturligvis være pålitelige og raske. Og de må kunne takle travle økter med utskrift av hundrevis av dokumenter i slengen.

Skriverne må også være fleksible og brukervennlige, slik at de kan fungere både med wi-fi- og kabelbaserte nettverk, samtidig som man må kunne skrive ut via smarttelefoner og nettbrett, fortrinnsvis på begge sider av arket.

Utskriftene må holde høy kvalitet og ha leselige tall og bokstaver, enten de er i én eller flere farger. Dette garanteres av LED-teknologien.

I tillegg må den finansielle delen være i orden, slik at både innkjøpsprisen og driftskostnadene holdes på et rimelig nivå, for eksempel med tonere som kan skrive ut på tusenvis av ark.

Til sist bør de ansatte kunne jobbe i nærheten av skriveren uten å bli forstyrret av støyen – for lyden bør helst drukne i en vanlig samtale. Brukerne skal ikke trenge å heve stemmen, selv ikke når de står rett ved siden av skriveren.

Alle disse kravene oppfylles – ofte med god margin – av den nye Brother L3000-serien med LED-baserte skrivere. Og med et lydnivå på 47 dB er de blant de stilleste på markedet. Faktisk er det 3 dB lavere enn det som regnes som et «stille kontor» i England.

Midt i blinken for alle – store og små

Brothers nye L3000-serie består av fire maskiner – to vanlige skrivere, én multifunksjonsskriver og én multifunksjonsskriver med faks. Samtlige enheter kan skrive ut ensfarget og flerfarget.

Det betyr at L3000-serien inneholder maskiner som passer enhver smak og ethvert budsjett, og som oppfyller utskriftskravene til de fleste bedrifter og offentlige kontorer i Norge.

I tillegg kan Brother levere de nye LED-skriverne sammen med en MPS-løsning (Managed Print Services). Med en Managed Print Services-løsning kan Brother overvåke driften og sikre automatisk levering av rekvisita. Med en MPS-løsning vil dere aldri mer gå tom for blekk eller toner, noe som vil spare dere for mye tid og penger.

Sterke egenskaper

Alle modellene i Brothers L3000-serie leveres med papirmagasiner med plass til 250 ark. Vanlige tonere har en kapasitet på inntil 1000 sider, men du kan også kjøpe større tonere med en kapasitet på inntil 3000 sider i én farge og inntil 2000 sider i flere farger. Dette gir deg en betydelig lavere pris per utskrevet side.

MFC-modellen som leveres med faks, har en automatisk dokumentmater for 50 ark som gjør det lett å jobbe med store dokumenter til skanning, kopiering og faksing. Videre har nesten alle L3000-modellene automatisk tosidig utskrift, noe som sparer papir.

Avhengig av modellen er utskriftshastigheten 18 eller 24 sider per minutt. De større modellene betjenes via en 9,3 cm stor berøringsskjerm, og to av dem har integrert nærfeltkommunikasjon (NFC). Med NFC trenger du bare å holde en NFC-kompatibel smarttelefon i nærheten av skriveren i et sekund eller to, så vil filen ble skrevet ut direkte fra telefonen.

Veil. utsalgspriser

HL-L3210CW med trådløst nettverk, koster kr 1960,- eks. mva (kr 2450,- inkl. mva)

HL-L3270CDW har NFC og raskere utskrifter, koster kr 2640,- eks. mva (kr 3300,- inkl. mva)

DCP-L3550CDW har en 9,3 cm stor berøringsskjerm, koster kr 3420,- eks. mva (kr 4275,- inkl. mva)

MFC-L3750CDW kan fakse og skrive ut 24 sider per minutt koster kr 4120,- eks. mva
(kr 5150,- inkl. mva)

Forslag til bildetekster

(Bilde 1)

Brothers nye LED-skrivere er så stillegående at du knapt legger merke til dem, selv om de står ved siden av deg på skrivebordet.

(Bilde 2)

Brothers nye L3000-serie skrivere oppfyller nesten alle behovene på kontoret.

(Bilde 3)

HL-L3210CW er den minste av Brothers nye LED-modeller. Den er en fargeskriver med trådløst nettverk og en utskriftshastighet på 18 sider per minutt.

(Bilde 4)

Brother DCP-L3550CDW kan skrive ut, skanne og kopiere i farger. Nykommeren betjenes via en 9,3 cm stor berøringsskjerm.

(Bilde 5)

Brothers nye LED-skrivere er tilgjengelige i forskjellige modeller. Den mest avanserte av dem kan skrive ut, skanne, kopiere og fakse i farger. Den skriver ut hele 24 sider per minutt.

((Bildene kan fritt brukes av redaksjonen))

• Data, telekom, IT

Brother Nordic A/S er en ledende leverandør til det nordiske marked. Selskapet er eneimportør av Brother skrivere, multifunksjonsskrivere, telefakser, etikettskrivere og merkesystemet P-touch. Brother leverer produkter av høy kvalitet med ytelse og funksjonalitet i toppklasse – alt sammen til konkurransedyktige priser. Flere av Brothers produkter er markedsledende. Brothers produkter selges og distribueres gjennom et bredt nett av forhandlere og distributører. Brother Nordic A/S har 78 medarbeidere på sine kontorer i København, Gøteborg, Helsingfors og Oslo. Les mere på www.brother.no eller www.brother.com