Åpnet ny restaurant i Tønsberg: – Første Burger King med Drive Thru i området

Åpnet ny restaurant i Tønsberg: – Første Burger King med Drive Thru i området

Restaurantsjef Roger Skjelland har åpnet dørene på Burger King Kilen. Med seg har han 43 medarbeidere som har vært gjennom en noe annerledes rekrutteringsprosess.

Mandag 20.desember kunne restaurantsjef Roger Skjelland fyre opp grillen på Burger King sin nye restaurant i Tønsberg.

– Vi har jobbet dag og natt for å kunne åpne før jul. Takket være stå på viljen hos lokale entreprenører og topp motiverte ansatte som har fått opplæring i rekordfart, er vi klare for å tenne grillen. Det blir ekstra gøy å ønske gjester velkommen til vår første Drive Thru i området, forteller restaurantsjef Roger Skjelland.

Over 200 søknader
Det har vært stor interesse for den nye restauranten og Skjelland har mottatt over 200 søknader. Restaurantsjefen har gjennomført 120 speed-intervju, i tillegg til påfølgende samtaler med over 80 kandidater. Noen av kandidatene har blitt rekruttert gjennom samarbeid med Nav.

– For oss er kandidatenes personlige egenskaper viktigere enn alder, bakgrunn og erfaring. Selv trives jeg best med å utvikle folk og team, og derfor har det vært veldig fint å møte så mange kandidater, forteller Skjelland.

Sammen med franchisetakerne Sverre Halvorsen og Sven Erik Hatleskog har Skjelland ansatt 43 nye medarbeidere fra nærområdet.

– Vi har satt sammen et godt team som jeg gleder meg til å bli bedre kjent med. Mange av medarbeiderne er mellom 16 og 18 år, og har sin første jobb hos oss. Vi skal ta godt vare på dem og tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø og nye vennskap, forteller Skjelland.

Forkjærlighet for burgere
Skjelland har ledererfaring fra McDonald’s, Kiwi og Oslo Convention Center. I april i år begynte han som restaurantsjef på Burger King Revetal.

– Jeg har plukket med meg en god gjeng fra Revetal og Notodden som bistår med åpningen. De nye medarbeiderne på Kilen har hatt opplæringsvakter på disse restaurantene samt Farmandstredet, Ringdalskogen og Holmestrand. Så omtrent alle restaurantene i området har vært involvert allerede, forteller Nøtterøymannen.

Skjelland har tidligere jobbet 13 år i McDonalds, og har en bachelorgrad i hamburgerology fra Hamburger University som er opplæringsakademiet til McDonalds.

– Jeg har nok alltid hatt en forkjærlighet for burgere, ler han.

Satser lokalt
Burger King vokser, og har hatt høy etableringstakt de siste årene. Restauranten i Tønsberg blir nummer 92 i rekken.

– Tønsberg er et interessant område, og vi gleder oss til å styrke tilstedeværelsen vår her, avslutter den påtroppende restaurantsjefen.

Om Burger King Kilen

• Restaurantsjef: Roger Skjelland
  • Team: 43 medarbeidere fra nærområde, på hel- og deltid
  • Adresse: Halfdan Wilhelmsens Alle 37, 3117 Tønsberg
  • Åpningstider: alle dager, kl 10-22
  • Antall sitteplasser: 90
  • 2 Drive Thru-luker
  • 6 selvbetjeningskiosker

Regions

Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 90 Burger King restauranter, og 275 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner.

Burger King

Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med 18 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 93 Burger King restauranter, og 276 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner.

Burger King Norge / King Food AS
Lilleakerveien 8