Torsdag 26. oktober åpner dørene til Burger King Grenlandsporten

Burger King Grenlandsporten åpner

Byggingen startet i juni, serveringsbevilling kom på plass i starten av oktober og torsdag 26. oktober åpner dørene til Burger King Grenlandsporten. Her vil det jobbe 19 engasjerte medarbeidere fra lokalmiljøet, og lokale eller pendlere kan få seg en kjapp matbit helt frem til klokken elleve på kvelden hver dag.

Restaurantsjef Roxana Mondan har jobbet seks år i Burger King og kommer fra Burger King Skien der hun var restaurantsjef. Hun skal nå lede en gjeng på 19 medarbeidere der seks er heltidsansatte og resten deltidsansatte.

De fleste som begynner å jobbe hos oss er unge som kommer fra enten Langangen, Skien eller Porsgrunn. Det er litt utfordrende å komme hit til restauranten uten bil, men vi har likevel heldigvis fått mange flinke til å begynne å jobbe her hos oss, sier Mondan.

Den splitter nye restauranten har 62 sitteplasser inne og «drive thru». Den ligger på Lønnebakke i næringsområdet som kalles Grenlandsporten og blir lett tilgjengelig for pendlere som kjører forbi.

Jeg gleder meg veldig til å komme i gang etter noen intense uker. Vi har hatt et godt samarbeid med Bico som har vært hovedentreprenør hele veien og jeg er stolt over resulatet, sier Mondan.

Dette er den 96. Burger King restauranten i Norge og en av over 18 000 restauranter i mer enn 100 land. Det ligger allerede to Burger King restauranter i Bamble, samt en på Moheim.

Nå gjenstår det bare å ønske alle i området velkommen hit for å få flammegrillede Whoppere enten om de kjører forbi eller vil sette seg ned. Dette kommer til å bli et supert tilskudd til området, sier Mondan.

Om Burger King Grenlandsporten

• Restaurantsjef: Roxana Mondan
  • Assisterende restaurantsjef: Mihai Caraban
  • Team: 19 medarbeidere fra nærområde, på hel- og deltid. 6 heltidsansatte fra Langangen, Skien, Porsgrunn.
  • Adresse: Setervegen 5, 3947 Langangen
  • Åpningstider: Alle dager 10-23
  • Antall sitteplasser inne: 62
  • Drive Thru
  • Felles ladeplasser for elbil ved siden av restauranten

Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 93 Burger King restauranter, og 276 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner.