Gå videre til innhold

Burger King har åpnet i Elverum

Burger King har åpnet dørene på Grindalsmoen. Lederduoen Marthe Hjelmeland og Alexander Nyløkken er godt i gang sammen med 35 medarbeidere fra nærområdet.

Restauranten i Elverum har både Drive Thru og ladeplasser. Til sommeren står et stort uteområde med sitteplasser klart.

Det er alltid mye å gjøre og mange brikker som skal falle på plass i forkant av en nyåpning. Og kanskje særlig nå i en periode som preges av pandemi og restriksjoner. Vi er veldig fornøyde med resultatet og det virker som at gjestene også liker restauranten, forteller Alexander Nyløkken som er daglig leder.

20-åring i sjefsstolen
Alexander Nyløkken driver Burger King Nydal og Innlandsporten i tillegg til den nye restauranten i Elverum. Derfor er det Marthe Hjelmeland som har det daglige ansvaret for driften i Elverum.

Selv om Marthe bare er 20 år gammel har hun bred ledererfaring. I Burger King er vi opptatt av å gi unge lederansvar hvis de selv ønsker det, og jeg er veldig glad for at nettopp Marthe ønsket drive restauranten i Elverum sammen med meg, sier en stolt restaurantsjef.

Marthe Hjelmeland begynte sin karriere på Burger King Innlandsporten for fire år siden.

Dette er et riktig steg for meg, og jeg gleder meg til få enda mer ansvar. Og selvfølgelig til å bli kjent med både medarbeidere og gjester, sier Marthe Hjelmeland.

Ansetter lokal ungdom
Det har vært god interesse for å jobbe i den nye restauranten, og Burger King har mottatt rundt 150 søknader på de totalt 35 stillingene.

Vi er stolt over å ha ansatt en variert gjeng i både heltids- og deltidsstillinger. Medarbeiderne våre har ulik alder, bakgrunn og erfaring og mange er skoleungdom med sin første jobb hos oss. Det er veldig hyggelig at så mange tar det første steget inn i arbeidslivet hos oss, sier Marthe Hjelmeland.

Medarbeiderne har fått opplæring på Burger King Ringsaker og Innlandsporten. Et åpningsteam bestående av medarbeidere fra andre Burger King-restauranter hjelper til i Elverum den første tiden.

Åpner flere nye restauranter
Burger King har hatt høy etableringstakt de siste årene og åpningen på Elverum blir den 92. restauranten i rekken. Senere i år er det planlagt restauranter i Vinstra, Volda og på Hvam.

Elverum har et stort potensiale og vi ser frem til å servere flammegrillede burgere til både Elverumsinger og gjennomreisende, avslutter Nyløkken.

Om Burger King Elverum

• Restaurantsjef: Alexander Nyløkken
  • Assisterende restaurantsjef: Marthe Hjelmeland
  • Team: 35 medarbeidere fra nærområde, på hel- og deltid
  • Adresse: Jegerstien 38, 2406 Elverum
  • Åpningstider: 10-00 hver dag
  • Antall sitteplasser inne: 104
  • Antall sitteplasser ute: 92
  • Drive Thru
  • 6 ladeplasser for elbil i samarbeid med Mer
  • 6 selvbetjeningskiosker

Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 90 Burger King restauranter, og 275 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner.

Burger King

Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med 18 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 93 Burger King restauranter, og 276 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner.

Burger King Norge / King Food AS
Lilleakerveien 8