Burger King viser at mugg også kan være vakkert

Burger King viser at mugg også kan være vakkert

Burger King overrasker med å vise bilder av en muggen Whopper – kampanjen skal vise det vakre med ikke å bruke kunstige konserveringsmidler.

Burger King lanserer en overraskende kampanje som viser en Whopper fullstendig dekket av mugg. I stedet for å vise de klassiske bildene med perfekte og appetittlige burgere har Burger King latt sin velkjente Whopper mugne, for å vise at burgerkjeden nå fjerner alle kunstige konserveringsmidler. Sammen med Norge har også mange andre europeiske land og USA faset ut kunstige tilsetningsstoffer.

I tillegg har kjeden fjernet kunstige farger og smakstilsetninger fra de aller fleste produkter på burgermenyen, samt tilbehør.

- Vår Whopper er helt uten kunstige konserveringsmidler, farge- eller smakstilsetninger. Snart vil all maten vi serverer utelukkende ha ekte ingredienser. Dette er noe vi er stolte av, sier administrerende direktør i Burger King Norge, Rune Sandvik.

Viktig budskap bak muggen

De slående bildene i kampanjen viser at alt i Whopperen – fra brødet til kjøttet, løken, tomater og den friske salaten – er dekket av mugg. Kampanjen viser antall dager som har gått siden burgeren ble tilberedt, med teksten «Det vakre med å ikke bruke kunstige konserveringsmidler».

- Hos Burger King mener vi at ekte mat smaker bedre. Derfor jobber vi hardt for å fjerne alle kunstige konserveringsmidler, farge- og smakstilsetninger fra maten vi serverer, over hele verden, sier Fernando Machado, Global markedsjef i Restaurant Brands International.

- Arbeidet med å fase ut kunstige konserveringsmidler, farge- og smakstilsetninger fra produktene våre, har pågått over lenger tid. Ekte burgere smaker bedre, enkelt og greit, sier Sandvik.

Whopperen tilberedes uten kunstige konserveringsmidler, farge- og smakstilsetninger, og har fortsatt den samme kjente og gode smaken. Den består fortsatt av grillet kjøtt, ketchup, majones og friske grønnsaker, i et varmt brød.

Om Burger King. Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 84 Burger King restauranter, og 275 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner. Følg oss på Facebook og www.burgerking.no. Burger King er en del av Umoe Restaurants.