Oppmerkede plasser for servering til bil på Burger King Sørlandsparken.

Damian serverer burgere gjennom bilvinduet

Burger King Sørlandsparken serverer Damian burgere på parkeringsplassen.

For noen uker siden ble Kristiansand rammet av en ny runde med Covid-19. Dette medførte nye tiltak og innstramminger både for befolkningen og lokale bedrifter. På Burger King i Sørlandsparken leverer de mat til gjestene gjennom bilvinduet på parkeringsplassen.

- Gjestene våre setter stor pris på kontaktfri levering, og vi er glad for at dette tilbudet allerede var på plass da Kristiansand ble rammet av en ny nedstenging. Det er hyggelig å være et høydepunkt i hverdagen i en tung tid. Både for våre gjester, men også for våre medarbeidere som har et trygt sted å komme på jobb. Gjestene våre kan være helt trygge når de spiser hos oss, enten om de får maten servert til bilen, eller om de kommer inn for å hente den. Alle våre medarbeidere bruker munnbind og vi har strenge rutiner for smittevern, sier restaurantsjefs Damian Zyzak på Burger King Sørlandsparken.

Det har vært stor etterspørsel etter levering til bil den siste tiden, og Burger King tester også dette tilbudet på sentrumsnære restauranter som Gyldenløves gate. Bilservering fungerer ved at gjester parkerer på oppmerkede parkeringsplasser og bestiller i app.

- Her i Kristiansand ser vi at forbrukervanene til gjestene våre har endret seg etter den siste smittetoppen. Derfor er vi glad for å ha løsninger som sikrer at driften kan fortsette selv om vi må stenge ned serveringslokalet, avslutter Zyzak.

Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 88 Burger King restauranter, og 275 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner.