Nå åpner Burger King på Hvam

Nå åpner Burger King på Hvam

I dag kan restaurantsjef Dinesh Singh ønske velkommen til Burger King sin nye restaurant på Hvam. 38 nye medarbeidere er klare for å tilby flammegrillede burgere til sultne gjester.

- Det har vært noen hektiske måneder frem mot åpningsdagen, og vi er veldig fornøyde med resultatet sier restaurantsjef Dinesh Singh.

Restauranten ligger på Hellerudsletta, i nærheten av Plantasjen, Uno X og Maxbo. Selve bygget fremhever skandinavisk design, arkitektur og byggetradisjoner.

- Arkitektene har brukt mye tre og store vinduer som gir nærhet til naturen. I tillegg vil restauranten få peis for å skape en god atmosfære innendørs og det blir en hyggelig uteservering, fortsetter Singh.

Over 130 søkere på stillingene

Over 130 personer ønsket å jobbe ved den nye restauranten, fordelt på heltids- og deltidsstillinger. Totalt har Singh ansatt 38 nye medarbeidere.

- Vi har fått inn gode søknader, og har nå samlet en gjeng med ulik alder, bakgrunn og erfaring. Det er hyggelig at så mange ønsker å jobbe i Burger King, og jeg gleder meg til å bli kjent med mine nye medarbeidere, sier Singh.

Teamet har fått opplæring ved andre Burger King-restauranter.

- Vi har fordelt de ansatte mellom tre ulike restauranter for opplæring. Det var litt av en kabal, men takket være godt samarbeid med Burger King-familien gikk det fint, forteller en fornøyd restaurantsjef.

Vellykket samarbeid med NAV

Burger King har jobbet tett med NAV gjennom hele rekrutteringsprosessen.

- NAV Lillestrøm har gjort en fantastisk jobb for oss, og vi er veldig fornøyde med samarbeidet. I Burger King er vi mest opptatt av personlige egenskaper. Alt annet kan læres, sier en engasjert Singh.

Burger King har høy etableringstakt

Burger King vokser, og har åpnet mange nye restauranter de siste årene. Restauranten på Hvam blir nummer 93 i rekken.

- Hvam har stort potensiale. Restauranten er plassert ved en trafikkert vei og i nærheten av varehus og butikker. Dette gir gode forutsetninger for å bli et populært stopp for både lokalbefolkning og gjennomreisende, avslutter Singh.

Om Burger King Hvam

Restaurantsjef: Dinesh Singh

Team: 38 medarbeidere på hel- og deltid

Adresse: Trondheimsveien 42, SKjettten

Åpningstider:

• Mandag – lørdag 09-23
  • Søndag 09-23

Antall sitteplasser inne: 100

Antall sitteplasser ute: 50

Drive Thru

4 ladeplasser for elbil i samarbeid med Mer

6 selvbetjeningskiosker

Burger King er en av verdens største restaurantkjeder, med mer enn 14 000 restauranter i mer enn 100 land. I Norge er det 92 Burger King restauranter, og 275 i Skandinavia samlet. 90 prosent av Burger Kings restauranter i verden eies og drives av franchisetakere som har vært familiedrevet i generasjoner.