Kilde: Byggevareindustrien

Byggtjeneste har ansatt Trond Fredrik Schjander-Opsahl som ny CIO

Trond Fredrik Schjander-Opsahl er utdannet sivilingeniør i informatikk og kommer fra stillingen som utviklingssjef og CTO i Norconsult Informasjonssystemer AS. Han har over 12 års erfaring fra system- og applikasjonsutvikling for byggenæringen.

Schjander-Opsahl har erfaring gjennom en rekke ulike roller i prosjekter, som blant annet utvikler, teknisk ansvarlig, funksjonelt ansvarlig og prosjektleder. Som prosjektleder har han sertifisering både innen PRINCE2 og ITPP. Han har jobbet gjennom hele verdikjeden, fra spesifikasjon helt ut til drift og forvaltning av ulike løsninger. I flere år har han også hatt ansvar for å sikre effektiv og funksjonell utvikling, drift og fornyelse av løsninger for ulike kunder.

De siste årene har Schjander-Opsahl jobbet mye med endringsprosesser og innføring av felles smidige metoder og støtteverktøy, og har også hatt hovedansvaret for utarbeidelse og koordinering av strategier knyttet til spesielt mobilteknologi.