Det nye inspeksjonssystemet til Canon imagePRESS C10010VP finner automatisk  defekter i QR-koder, trykte strekkoder og variable data.
Det nye inspeksjonssystemet til Canon imagePRESS C10010VP finner automatisk defekter i QR-koder, trykte strekkoder og variable data.

Automatisk inspeksjonssystem til imagePRESS C10010VP-serien med forbedret lesing av variable data, strekkoder og QR-koder

I Canon er vi stolte over å kunne presentere en solid oppgradering av inspeksjonssystemet for digitale fargetrykkpresser i vårimagePRESS C10010VP-serie. I tillegg til å sjekke bildekvaliteten finner det forbedrede systemet nå også automatisk defekter i trykte strekkoder, QR-koder, variable data (som for eksempel alfanumeriske tegn i serienumre og postkoder) og enkelte typografiske symboler. Dette gjør Canon imagePRESS C10010VP-serien til den eneste tonerbaserte fargeproduksjons trykkmaskinen i sitt markedssegment som kan tilby denne typen kontrollfunksjon. Resultatet er færre feil, kortere produksjonstider, sikrere produksjonskvalitet og mindre tid brukt på repetitiv og tidkrevende manuell kontroll.

Bjørn Frantsen, Product Marketing Manager for Professional Print i Canon Norge, sier: «Automatisering blir stadig viktigere for våre kunder med store produksjonsvolum, noe som gir dem mulighet til å effektivisere funksjonelle prosesser, minimere mulighetene for feil og å sikre fullstendig samsvar og kontinuitet. Denne nye muligheten for automatisering utvider funksjonaliteten til imagePRESS C10010VP betydelig for virksomheter innen transaksjonstrykking og produksjon av direkte reklame. Det gir også en uvurderlig trygghet for organisasjoner, for eksempel innen logistikk, som regelmessig bruker strekkoder til å styre arbeidsflyter og der det er viktig at de trykte dataene er feilfrie for å sikre at etterfølgende prosesser går knirkefritt.

Inspeksjonssystemet til imagePRESS C10010 VP skanner hver enkelt side for defekter som streker og smuss. Systemet kan automatiseres slik at alle sider sjekkes hvor eventuelle sider med feil blir sendt til utmatingsbrettet og trykket på nytt for perfekt resultat, uten at det påvirker produktiviteten. Sider med feil kan også fjernes uten at de trykkes på nytt. Alternativt kan operatøren få tilsendt en logg over sidene som ikke oppfyller den forhåndsdefinerte kvalitetsstandarden.

Automatisk sjekk kan defineres for opptil 32 områder i et bilde og opptil 30 områder på en transaksjonsside, inkludert eventuelle variable data. Det er også mulig å sjekke dataene mot referansedata i en CSV-fil ved å dekode strekkoden eller QR-koden, for å verifisere at den samsvarer med hoved-dataene.

Det forbedrede inspeksjonssystemet kan skilte med markedsledende presisjon for denne typen presse, med registrering av defekter ned til 0,2 mm i diameter uten at produktiviteten påvirkes, samtidig som muligheten for automatiske sjekker utvides fra kun å gjelde bildeinspeksjon til numeriske data fra så lite som 6 punkt til 24 punkt.

Hvis du vil ha mer informasjon kan du lese mer her eller så kan du kontakte Canon lokalt.

Om Canon Europe

Canon Europe er EMEAs strategiske hovedkvarter for Canon Inc., en global leverandør av bildeteknologi og -tjenester. Canon Europe er representert i 120 land med rundt 17 000 ansatte, og bidrar til en fjerdedel av Canons globale inntekter årlig.

Ønsket om kontinuerlig innovasjon har gjort Canon ledende på utviklingen innen bildeteknologi siden etableringen i 1937. Selskapet har gjennom sin 80 år lange historie investert i de rette områdene og grepet vekstmulighetene. Fra kameraer til kommersielle skrivere, og fra konsulentvirksomhet til helseteknologi, beriker Canon liv og bedrifter med sin bildeinnovasjon.

Canons bedriftsfilosofi bygger på det japanske ordet «Kyosei»som betyr å leve og arbeide sammen for et felles gode. I EMEA følger Canon Europe en bærekraftig forretningsvekst med fokus på å redusere egen miljøpåvirkning og samtidig støtte kunder til å redusere deres miljøpåvirkning, ved å bruke Canons produkter, løsninger og tjenester.

For mer informasjon om Canon Europe, se: www.canon-europe.com

Bjørn Frantsen