Canons fleksible UVgel 460-blekk får UL GREENGUARD Gold-sertifisering

CANONS FLEKSIBLE UVGEL 460-BLEKK GIR UTSKRIFT SERTIFISERT FOR INNENDØRSMILJØER

Canons fleksible UVgel 460-blekk som ble lansert med den nye rull-til-rull-skriveren Colorado 1650 i mai 2019, har fått høyeste sertifiseringsnivå, GREENGUARD Gold, av UL Environment – et verdensledende sikkerhets- og sertifiseringsselskap.

Sertifiseringen bekrefter at utskrifter fra Colorado 1650 uten begrensning, oppfyller verdens strengeste krav for lavt utslipp av flyktige organiske forbindelser (VOC). Det innebærer at utskrifter med Canons UVgel 460-blekk er sertifisert trygge for bruk i innendørsmiljøer, for eksempel i skoler og helseinstitusjoner der mennesker oppholder seg i lange perioder.

Det fleksible blekket kan strekkes 85 prosent, noe som er ideelt til selvklebende vinyl og polyestertekstiler. Dette er en sentral faktor til produkter der utskriftene må bøyes, brettes eller foldes. Innendørs bruksområder kan være lerreter, tekstilbaserte skilt, for- og bakbelyst grafikk samt overflatedekor som tapet. Utskriftene kan også brukes utendørs til for eksempel foliering av bil.

Canons UVgel 356-blekk til Colorado 1640-modellen fikk GREENGUARD Gold-sertifisering i 2017. Det betyr at begge produktene i Colorado-serien nå har samme miljøgodkjenning fra en uavhengig part. UVgel-teknologien har også andre anerkjente sertifiseringer fra AgBB, ASTM Type II, Certificat A+ og Centexbel.

Michele Tuscano, Vice President, Large Format Graphics, Canon EMEA, sier: «Responsen på Colorado 1650-skriveren de første månedene etter lanseringen har vært enestående. Våre kunder og autoriserte partnere har vært spesielt begeistret for FLXfinish-funksjonen som gir dem mulighet til å veksle mellom blank og matt utskrift med et enkelt knappetrykk. Dette gir fantastiske muligheter for produksjon av POS-materiell i førsteklasses kvalitet og flotte dekorapplikasjoner til innendørs bruk, noe som gjør miljøsertifisering viktig. Med den nye sertifiseringen kan våre kunder og partnere promotere Colorado 1650s funksjoner i trygg forvissning om at utskriftene er sertifisert for all innendørs bruk.

Henning Hagelund

Product Business Developer PPG _ Wide Format Group M: +47 918 05 748