Lars Dybwad fra Canon gratulerer eier og leder Lars Gundersen i C-you med Canon- teknologi som gir høyere automatisering og kapasitet.

Ink On til nytt nivå med kraftigste Canon imagePRESS

Digitaltrykkeriet Ink on er et av 11 selskaper i C-you, en gruppe med produksjonsselskaper der det knapt finnes grenser for hva som kan utføres. Hos Ink On har de som mål å holde kapasitet og automatisering på aller høyeste nivå, derfor bestilte de nylig en fullutrustet Canon imagePRESS C10000VP.

Grafisk supermarked
Det er fristende å kalle C-you et grafisk supermarked, med tjenester innenfor design, web, bilfoliering, 3dprint, skilt, dekor, trykk/brodering, digital reklame, storformat og det aller meste av trykksaker. Eier og daglig leder Lars Gundersen kan nå glede seg til at produksjonskapasitet og automatisering bringes til et nytt toppnivå. - Med en fullutstyrt Canon imagePRESS C10000VP kan vi produsere det meste av hefter og andre standardtrykksaker nærmest uten manuelle operasjoner. Ferdig trimmede hefter leveres rett i esken fra denne produksjonsmaskinen, det blir det høy effektivitet og tilsvarende lønnsomhet av, sier Lars Gundersen.

Erfaring avgjorde valget
Bedriften har to imagePRESS-maskiner fra tidligere, og valgte nå å gå for toppmodellen. Den er for sikkerhets skyld utstyrt med full inline etterbehandling i form av fals, stift og trim fra Plockmatic, samt puncher for spiralisering. Lars Gundersen legger ikke skjul på at gode Canon-erfaringer var utslagsgivende for at det offensive produksjonsselskapet også denne gangen valgte Canon-teknologi.

- Erfaringene fra imagePRESS 600 og 700 er gode, det samme gjelder storformatløsninger fra Canon som vi har i C-you. Canon har teknologi som leverer, både på kvalitet og driftssikkerhet. Like viktig er det med lokal tilstedeværelse fra en leverandør. Vi har et suverent samarbeid med Canons lokale kontor her i Tønsberg, de bistår oss med førsteklasses oppfølging både på salg og service. Vi pleier å si ”Sammen vinner vi” til kundene våre, men det er et uttrykk som i høyeste grad er like gjeldende for vårt samarbeid med Canon, sier Lars Gundersen.