Partneransvarlig for Microsoft, Marit Riset i Capgemini, er fornøyd med kåringen Årets BI Partner 2016

Capgemini er blitt kåret til Årets BI Partner 2016 av Microsoft

På Microsoft årlige Worldwide Partner Conference ble Capgemini Norge AS kåret til Årets BI Partner 2016. Det er tredje året på rad Capgemini stikker av med den gjeve prisen.

I begrunnelsen for kåringen heter det at:

«Capgemini har også dette året imponert med sitt sterke engasjement og evne til å bygge god kompetanse på våre vekstområder innenfor analyse: Big Data, og Internet of Things. De har utnyttet hver eneste mulighet til å få salgs og teknisk trening og har investert mye i programmer som Microsoft University. Måten Capgemini har drevet strategiske prosjekter for store kunder som Jernbaneverket, Avinor, Sporveien og Hafslund med innovativ bruk av skytjenester og migreringsmuligheter, er helt unik.»

- Vi er svært stolte over denne prisen og tilbakemeldingen fra Microsoft. Bak prisen ligger det et godt samarbeid med våre kunder og Microsoft. Gjennom året har vi hatt mye aktivitet generert fra og med Microsoft ute hos våre kunder. Vi har tatt i bruk det siste og nyeste fra Microsoft, særlig innen Azure og Microsoft Cortana Intelligence Suite ved bruk av blant annet Data Lake, Data Factory, Stream Analytics, Machine Learning, og Power BI. Vi har utviklet ny kompetanse, testet og implementert slike løsninger hos våre kunder. Løsningene inneholder nye data som sensor data (IoT), varierte data og store datamengder, sier Marit Helland Riset, partneransvarlig for Microsoft hos Capgemini Norge AS.