Capgemini samler ingeniører og eksperter innen innovasjon og FoU under nytt merkevare: Capgemini Engineering

Verdensledende innovasjons-og FoU-tjenester fra Altran og Capgeminis digitaliseringsløsninger for produksjonsindustri samles under ett merke.

Paris, 8. april: Capgemini lanserer i dag "Capgemini Engineering" som konsoliderer selskapets virksomhet innnen innovasjon og høyteknologiske konsulenttjenester. Sammen med konsernets dype bransjekompetanse og tekniske løsninger innen digitalisering, vil det nye forretningsområdet støtte organisasjonen der den digitale og fysiske verden møtes. Det globale forretningsområdet, med 52 000 ingeniører og forskere med tilstedeværelse i alle de store tekniske knutepunktene over hele verden, er basert på integrasjonen av Altran, som ble kjøpt opp av Capgemini i 2020.

«Dagens ledende organisasjoner forstår at teknologi i kombinasjon med forskning og utvikling skjer raskt og er i stadig utvikling. Dette medfører et behov for et omfattende og helhetlig samarbeid med kunder for å utvikle, lansere, administrere og modernisere banebrytende produkter», sier Aiman Ezzat, CEO i Capgemini Gruppen. «Lanseringen av Capgemini Engineering bygger på integrasjonen av Altrans kapabiliteter i konsernet, ett år etter oppkjøpet. Det komplimenterer konsernets allerede veletablerte porteføljetilbud og støtter vår ledende posisjon innen intelligent industries».

Capgemini Engineering bistår verdens største innovatører med å utvikle morgendagens produkter og tjenester, samt håndtere omveltende forandringer gjennom å integrere løsninger i digital-og programvareteknologi.

William Rozé, CEO i Capgemini Engineering og medlem av konsernledelsen sier: "Forskning og utvikling må være tilkoblet og datadrevet for å optimalisere innovasjon og akselerere utvikling. Tjenestene som Capgemini Engineering tilbyr er designet for å møte akkurat dette behovet, for å utnytte kraften til data for å fremme innovasjon, skape nye kundeopplevelser og levere nye verdikilder».

Funksjonene som er samlet under merkevaren Capgemini Engineering er allerede anerkjent som markedsledende. I januar 2021 rangerte Zinnov, et ledende globalt ledelses-og strategikonsulentselskap, Capgemini på toppen av sin «Leadership zone» for sine globale tjenester innen forsknings-,utviklings-, og ingeniørtjenester, og understreker at konsernet har det største globale nettverket med tilstedeværelse i alle de største tekniske knutepunktene. Mange kunder drar også nytte av Capgemini Engineering’s evne til å implementere teknologi i stor skala, dens dype produkttekniske ferdigheter og omfattende bransjeekspertise. En slik kunde er Hyperloop TT, et innovativt transport-og teknologiselskap som utvikler et disruptivt høyhastighets transportsystem basert på elektromagnetisk drivkraft.

«Vi samarbeider med Capgemini Engineering for å utvikle det første transportgjennombruddet i dette århundre, og vi verdsetter deres høye tekniske ekspertise innen luftfart og systemutvikling. De gir oss et bredt spekter av avanserte tjenester innen mekanisk og fysisk teknologi, systemarkitektur, programvareutvikling og prosjektledelse» sier HyperloopTTs CEO, Andres De Leon.

Det globale tjenesteområdet dekker tre viktige domener: produkt- og systemteknikk; digital og programvareteknologi; og industriell virksomhet.

For mer informasjon om Capgemini Engineering, klikk her.

Capgemini er en global leder som bistår kunder med å transformere virksomheter ved å unytte potensialet og mulighetene som finnes innen teknologi. Selskapet har som formål å frigjøre menneskelig energi gjennom teknologi for en inkluderende og bærekraftig fremtid. Capgemini er en ansvarlig og mangfoldig organisasjon med 270 000 ansatte i nesten 50 land. Med over 50 års erfaring og dyp bransjeekspertise er Capgemini en pålitelig partner som jobber for å realisere kundenes ambisjoner innenfor et spekter av tjenester som spenner fra strategi til drift, og alltid i takt med den siste utviklingen innen innovasjonsområder som sky, data, kunstig intelligens, programvare, digitale ingeniørtjenester og nye plattformer. Konsernet rapporterte i 2020 globale inntekter på 16 milliarder Euro.

Get the Future You Want | www.capgemini.no