Jens Middborg, administrerende direktør i Capgemini Norge

Capgemini signerer flerårig kontraktsforlengelse med Equinor

Kontraktsforlengelsen signaliserer fornyet tillit i det strategiske samarbeidet mellom Equinor og Capgemini for å sikre kontinuitet i IT-leveranser og skybasert transformasjon.

Oslo, 16. Juni 2021 – Capgemini offentliggjør i dag inngåelse av en flerårig kontraktsforlengelse med Equinor innen applikasjonsforvaltning. Som en del av avtalen skal Capgemini fortsette å støtte Equinors digitalisering og modernisering av forretningssystemer, prosesser og arbeidsmåte – med en skybasert driftsmodell som fundament. Capgemini vil benytte en global leveransemodell for å sikre kostnadseffektive og skalerbare løsninger. Kontrakten representerer en videreføring av et tett og langvarig samarbeid mellom Equinor og Capgemini.

Under den forlengede kontrakten skal Capgemini og Equinor samarbeide om å videreutvikle avtalens områder, inkludert modernisering av SAP og andre IT-løsninger, for å muliggjøre flytting til skyen og implementering av nye, smidige arbeidmåter og en skybasert driftsmodell.

Capgemini ble tildelt kontraktsforlengelsen med bakgrunn i sin sterke leveranse gjennom en robust, skalerbar og global leveransemodell for IT-tjenester. Equinor og Capgemini vil samarbeide for å utvikle verdiskapende og innovative tjenester i årene fremover.

«Vi er svært fornøyde med å videreføre det gode samarbeidet med Equinor og ser frem til å følge Equinor videre på deres digitale transformasjonsreise. Den teknologiske utviklingen vil fortsette i et raskt tempo fremover, og Capgemini skal være en innovativ og dedikert forretningspartner for Equinor» sier Jens Middborg, administrerende direktør i Capgemini Norge.

SAP og andre SAP-produkter og tjenester nevnt her, samt deres respektive logoer, er merkevare eller registrerte merkevarer for SAP SE i Tyskland og andre land. Se https://www.sap.com/copyright for ytterligere merkevareinformasjon og merknader. Alle andre nevte produkt-og tjenestenavn er merkevarer for deres respektive selskaper.

Capgemini er en global leder som bistår kunder med å transformere virksomheter ved å unytte potensialet og mulighetene som finnes innen teknologi. Selskapet har som formål å frigjøre menneskelig energi gjennom teknologi for en inkluderende og bærekraftig fremtid. Capgemini er en ansvarlig og mangfoldig organisasjon med 270 000 ansatte i nesten 50 land. Med over 50 års erfaring og dyp bransjeekspertise er Capgemini en pålitelig partner som jobber for å realisere kundenes ambisjoner innenfor et spekter av tjenester som spenner fra strategi til drift, og alltid i takt med den siste utviklingen innen innovasjonsområder som sky, data, kunstig intelligens, programvare, digitale ingeniørtjenester og nye plattformer. Konsernet rapporterte i 2020 globale inntekter på 16 milliarder Euro.

Get the Future You Want | www.capgemini.no