Kjetil Gudmundsen fra Capgemini og Rune Hoff fra Sparebank 1 Forsikring

Capgemini vinner CRM-prosjekt hos Sparebank 1

Capgemini Norge AS er valgt som leverandør når SpareBank 1 Forsikring skal implementere ny CRM-løsning. Løsningen skal håndtere salg og kampanjer rettet mot bedriftskunder innenfor skadeforsikring. Det nye systemet vil hjelpe selskapet med å øke salgskraften innen bedriftsmarkedet.

SpareBank 1 Forsikring har valgt Capgemini basert på erfaring og kompetanse innen CRM, MS Dynamics og SAS.Den nye CRM-avtalen omfatter et utviklingsprosjekt som forventes å gå over 6 måneder. Fra tidligere har Capgemini og SpareBank 1 et samarbeid rundt både nettbank og datavarehus.

Vårt valg av Capgemini som leverandør er basert på selskapets brede ekspertise innen CRM, sier Rune Hoff, direktør for CRM og Kundedialog i Sparebank1 Forsikring.

—Vi er både stolte og fornøyde med at SpareBank 1 nå utvider sitt samarbeid med oss til å også omfatte implementering av ny CRM-løsning, sier Kjetil Gudmundsen, ansvarlig for Bank & Forsikring i Capgemini Norge AS

Capgemini Norge AS er et heleid datterselskap i Capgemini-gruppen, en av verdens ledende leverandører av IT, outsourcing og consulting-tjenester. Bank og Forsikring er et viktig satsingsområde for selskapet, både i Norge og globalt.

SpareBank 1 Forsikring er en del av SpareBank 1 Gruppen. SpareBank 1 Gruppen AS er morselskapet til seks datterselskaper som alle utvikler og leverer produkter til 16 alliansebanker som igjen tilbyr disse til kunder i sine lokalmarkeder over hele Norge.

Med over 180.000 ansatte i over 40 land, er Capgemini en av verdens ledende leverandører av konsulent, teknologi og outsourcing-tjenester. Capgemini-gruppen omsatte i 2015 for 11,9 milliarder Euro. Sammen med sine kunder, utvikler og leverer Capgemini forretningsmessige, tekniske og digitale løsninger som skaper konkurransekraft og innovasjon. Som multikulturell virksomhet, har Capgemini utviklet en unik arbeidsmetode, the Collaborative Business ExperienceTM og en global leveransemodell Rightshore®.

For mer informasjon, gå inn på www.capgemini.no

Rightshore® is a trademark belonging to Capgemini