Catalonia, We are culture

Catalonia, We are culture

Costa Daurada. Enoturisme

Brunch og vinsmaking blant drueranker

Hotel Hostal Sport, belliggende i Falset (Priorat, Costa Daurada), tilbyr et nytt gastronomisk tilbud til sine kunder: muligheten til å innta en «brunch» (piknik) blant vinrankene for å nyte landskapet og omgivelsene i et av de viktigste vinområdene i Catalonia.

Gjestene tar med seg piknikkurven som Hostal Sport hotell har tilberedt med typiske produkter fra området: brød, lokal spekemat og katalanske oster, samt en flaske med vin DO Montsant. Piknikken koster 25 euro per person og må bestilles i resepsjonen og/eller baren dagen før utflukten.

Hotell Hostal Sport har kommet med dette nye gastronomiske forslaget fordi stadig flere mennesker ønsker å oppleve vinsmaking og piknik med katalanske produkter, omgitt av det fantastiske landskapet til Priorat-vingårdene.

Priorat er et av de viktigste vindistriktene i Catalonia og Hotell Hostal Sport ligger i regionens hovedstad: Falset. Det særegne landskapet i dette området, med et svært bratt terreng som gjør dyrkingen av vinrankene svært vanskelig, produseres vinmerkene DOQ Prioritat og DO Montsant, som preges av<A[por|para]> en svært markert karakter og ekstraordinær kompleksitet.

Mer informasjon om dette forslaget: http://www.hotelpriorat-hostalsport.com/en/news/breakfasts-hotel-sport-and-brunch-between-priorat-vineyards

Terrassa Modernista-messe, like i nærheten av Barcelona

Fra 11. til 13. mai kan du ta en fantastisk tur tilbake i tiden for å nyte Art Nouveau-prakten i Terrassa fra slutten av 1800-tallet og tidlige 2000-tallet. Unike personligheter, historiske rekreasjoner, tradisjonelle håndverkere, besøk til de viktigste modernistiske bygningene, utstillinger, menyer fra perioden, forestillinger og fremfor alt varmen til beboerne som sammen spiller en fremtredende rolle i denne messen, ved å trekke ut på gata iført klær fra perioden, for å gi deg muligheten til å nyte denne unike opplevelsen i fulle drag. Den 16. Terrassa Modernista-messen, erklært festival av lokal turistinteresse i 2007 av den katalanske regjeringen, vil bli viet til Modernista Cuisine.

Den har blitt utformet på en slik måte at personer med nedsatt funksjonsevne og redusert mobilitet også kan nyte arrangementet. Faktisk er Terrassa en av de destinasjonene som inngår i det katalanske turiststyrets ‘Tilgjengelig turisme - Turisme for alle’.

www.visitaterrassa.cat

www.firamodernista.cat