Blog post -

Sikker leverandør på overvåkning

Det har den siste tiden vært mye omtale av sikkerhetsrisiko og etiske utfordringer med enkelte leverandører av sikkerhets- og overvåkningsløsninger. Stadig flere selskaper avstår fra å benytte produkter fra disse leverandørene, både av sikkerhets- og etiske hensyn. Med taiwanske Vivotek som leverandør av overvåkningsutstyr, kan du være sikker på at menneskerettigheter, kvalitet og miljø er ivaretatt.

VIVOTEK ble grunnlagt i Taiwan februar 2000 og har vært i CBKs portefølje siden 2009. VIVOTEK har utviklet en omfattende IP-overvåkingsløsninger som omfatter et bredt spekter av nettverkskameraer, PoE-svitsjer, nettverksvideoopptakere og programvare for videoadministrasjon.

Flere omfattende sertifiseringer innen miljø og bærekraft

VIVOTEKs løsninger sørger for sikkerheten til mennesker, bedrifter og instutisjoner over hele verden - et ansvar som også krever fokus på miljø, kvalitet og menneskerettigheter. Derfor jobber VIVOTEK kontinuerlig med å forbedre kvaliteten på sine løsninger og samtidig beskytte miljøet og rettigheter der vi alle lever. VIVOTEK har oppnådd ulike internasjonale standarder for sertifisering, inkludert ISO 9001 – Quality Management Systems og TL9000 – Telecommunications Quality Management Systems.

Selskapet har også etablert et laboratorium i VIVOTEKs hovedkvarter i Taiwan, hvor de jobber med produktvalidering og testing for å sikre den beste kvaliteten på sine løsninger. Siden VIVOTEKs oppstart har selskapet også sertifisert seg innen ISO 14001, EUs WEEE-direktiv, IECQ QC08000-standarder og RoHS-standarder. I tillegg fullførte selskapet drivhusgass/inventar sertifisering i 2014 basert på ISO 14064-kravene, og oppfyller derfor sin rolle som en svært ansvarlig aktør.

Videre etterstreber selskapet å opprettholde ansvarlighet ved å oppfylle sine forpliktelser overfor sine forbrukere og sine partnere. Med utgangspunkt i sin kjernekompetanse, organiserte VIVOTEK blant annet en "Taiwan Campus Donation Campaign" fra 2015, der selskapet donerte nettverkskameraer for å hjelpe skoler med å erstatte gammelt utstyr og etablere effektive sikkerhetsnettverk, og dermed bidra med sitt samfunnsansvar.

CBK foretar nøye leverandørvurdering

For CBK er det særdeles viktig at leverandørene vi samarbeider med ivaretar menneskerettigheter, kvalitet og miljø. Selv er CBK ISO-sertifisert innen standardene 9001 og 14001, og stiller like høye krav til oss selv som vi gjør til våre leverandører. Dersom leverandørene ikke oppfyller våre krav til miljø, kvalitet, anti-korrupsjon, lokale og nasjonale krav, menneskerettigheter og arbeidsforhold kan vi heller ikke samarbeide med dem.

Flere viktige hovedsegmenter

Trafikkstyring

Vivotek tilbyr krystallklare videoopptak for 24/7 overvåking som automatisk oppdager og varsler uregelmessigheter, effektiviserer ressursallokering og reduserer trafikkbelastningen betydelig. VIVOTEK Parking & Access Solutions hjelper også til med å automatisere og forbedre effektiviteten, samt gi en bedre kundeopplevelse.

En rekke av VIVOTEKs trafikkkamera, fungerer med programvare for automatisk hendelsesdeteksjon, og gir proaktiv deteksjon av trafikkoverbelastning og lovbrudd. Sammen med LPR-kameraer gjenkjennes og kategoriseres all informasjon fra kjøretøytype, merke, modell og skiltnummer, som kan være nyttig i etterforskningsøyemed. Det bidrar også til å redusere dødsraten ved trafikkhendelser.

Parkering og adgangskontroll

Ofte er parkering og adkomststyring svært avhengig av menneskelige ressurser. Det øker driftskostnadene og resulterer ofte i menneskelige feil som feilgjenkjenning eller overbelastning ved inn-/utkjøring. VIVOTEK Parking & Access Solution består av on-edge LPR-kameraer, VAST 2 VMS og ansiktsgjenkjenningssystem, som gir en sikker adgangskontrollopplevelse. Gjennom automatisk matching av identifiserte registreringsskilt og ansiktsprofiler med backend-databasen og kobling med tredjeparts adgangskontrollsystem, reduserer VIVOTEK Parking & Access Solution personalkostnadene og forbedrer effektivitet og nøyaktighet.

Nummerskiltgjenkjenning

For å kunne levere stadig flere tjenester innen nummerskiltgjenkjenning, har VIVOTEK samarbeidet med LPR-programvare utviklet av globale partnere for å fange bilskilt for LPR-applikasjoner. En rekke ulike alternativer av VIVOTEK-kameraer, gir brukeren det optimale og mest egnede kameraet for deres LPR- eller trafikkovervåkingsformål. Ideelle applikasjoner inkluderer eksempelvis tilgangskontroll, håndheving av rødt lys, overvåking og sikkerhet, trafikkovervåking og bompengesystem.

Har du spørsmål, eller ønsker å vite mer om VIVOTEK's løsninger? Ta kontakt med Torgil Heggland. Kontaktinfo finner du lenger ned i artikkelen.

Torgil Heggland

Key Account Manager Infra CBK Norway + 47 91 15 99 11