USB 3.0 til HDMI konverter: Konverter og koble USB-kameraet og lyden til en HDMI-inngang - kodek, matrise eller skjerm

Inogeni lanserer U-CAM som sømløst konverterer USB-kamera og lyd til HDMI

INOGENI har nylig lansert helt nye U-CAM, en USB 3.0/2.0 konverter som lar deg koble USB-kamera og lyd til HDMI-inngang for din CODEC, matrise eller skjerm med innebygd lyd. Denne allsidige løsningen er perfekt egnet for profesjonelle videokonferanseinstallasjoner.

Dekker et av de raskest voksende behovene i markedet

Den globale veksten av videokonferanser og profesjonelle systemer krever installasjoner med høy ytelse der brukeropplevelsen er førsteprioritet. Dette for å forenkle sømløst samarbeid og tilby et mest mulig oppslukende miljø – til tross for avstanden som skiller alle brukere.

"Vi vet at mesteparten av profesjonelle installasjoner hovedsakelig består av HDMI-videoinngang for CODEC-er, som Cisco, Poly, Crestron og Extron. Det enorme tilbudet av USB-kameraer fortsetter imidlertid å vokse, med avanserte funksjoner som er svært ettertraktet for videokonferansebrukere. Det er derfor INOGENI, en leder innen videoteknologi for alle typer protokoller, har svart på markedets etterspørsel ved å designe U-CAM-konverteren som er svært robust, samt enkel og bekymringsfri å bruke", sier Gilles Chouinard, president og CTO i INOGENI.

Nå kan du koble Huddly Canvas til Cisco Webex Room Series

Populariteten av smarte whiteboards i bedrifter og utdanningsinstitusjoner fortsetter å vokse. De er i ferd med å bli et viktig verktøy for komplekse presentasjoner, undervisning og kreativt samarbeid. Huddly Canvas AI-kameraet gjør slik at hånden og armen slettes og sikrer dermed full synlighet på brettet. De fleste profesjonelle videokonferansesystemer og CODEC-er, som Cisco Webex Room Series, er utstyrt med kun HDMI-innganger for kameraer. U-CAM løser problemet med interoperabilitet umiddelbart, og lar dermed bildet av Huddly Canvas USB-kameraet konverteres til HDMI-formatet, og drar nytte av alle kameraets avanserte funksjoner.

Designet og laget i Canada med grønn energi

Den nye U-CAM er en plug-and-go enhet som sømløst konverterer USB kamera til HDMI med innebygd lyd. Dette takket være den driver-løse tilkoblingen. Man kan også loope USB signalet videre med USB 2.0 utgangen. Den kan kontrolleres på CODEC-pads via RS-232- eller LAN-kontaktene. Produsert i Canada i toppmoderne fasiliteter, sikrer den automatiserte enheten konsistent ytelse og stabilitet. Det robuste og lett håndterlige aluminiumsdekselet sikrer et robust, stabilt og ekstremt holdbart produkt som er egnet for daglig bruk i profesjonelle og kommersielle miljøer.

Våre produsenter i Canada følger strenge miljø- og etiske retningslinjer. U-CAM er også RoHS-godkjent. All montering og produksjon utføres i Québec, i Canada, hvor 95,7% av energien som brukes til å produsere U-CAM er vannkraft, noe som betyr at det er grønn produksjon for å hjelpe kundene med å oppnå sine ESG-krav.

CBK er en av Norges ledende distributører innen våre virksomhetsområder. Vi importerer og distribuerer AV-produkter, nettverksutstyr, kabler, komponenter og tilhørende utstyr til norske forhandlere. Vårt hovedfokus ligger på funksjonelle løsninger, god kompetanse, effektive innkjøpsrutiner og kostnadsbesparende logistikk mot våre forhandlere. Lageret vårt ligger i Gneisveien 30 rett utenfor Oslo, hvor det lagerføres mer enn 5 000 ulike artikler. Her er det en henteluke i åpningstiden og gode transportavtaler som kommer deg som kunde til gode.

Press contact CMO CBK Group + 47 41 42 69 26 LinkedIn