Slik blir fasaden på det nye hotellet

Arbeidet har startet på CICs nye hotell på Gødstrup utenfor Herning

CIC Hospitality er i gang med grunnarbeid til et nytt hotell ved det nye regionssykehuset i Gødstrup, Herning.

I Gødstrup utenfor Herning på Midt-Jylland er det nå satt i gang med grunnarbeid til et hotell ved siden av det nye sykehuset hvor sykehus-besøkende, forretningsreisende og kongress -og event-besøkende vil være den primære målgruppen. Hotellet blir bygd i heltre og er det første modulhotellet i Danmark. Denne byggemåten er spesielt miljøvennlig på grunn av materialvalg og begrenset materialavfall. Dette er et samarbeid med Algeco, Skibbild Enterprise og Arkitektfirma Kristian H. Nielsen.

Hotellet, med sine 204 rom, åpner allerede i Q4 i år.

Vi er glade for at vi er i gang med prosjektet nå, og gleder oss til å følge byggeprosessen videre frem mot et ferdigstilt hotell, sier Mathias Tanski, CEO i CIC Hospitality. Det blir spennende å se hvordan bygningen utvikler seg fra start til et ferdig produkt, og at vi om ikke så altfor lenge skal kunne ønske våre første gjester velkommen. Vi har valgt gode planløsninger med store fellesarealer og fasiliteter som sauna, treningssenter og to mindre kurs -og konferanserom.

Herning er den fjerde største byen i Midt-Jylland og en populær by som forventer en høy befolkningsvekst på 8 % de neste 12 årene. Den er også rangert til å ha et av de beste forretningsmiljøene i Danmark av Danmarks industri og er en viktig konferanse destinasjon i Europa. Vi ser veldig frem til å være med å dekke dette vekstbehovet, avslutter Tanski.

Thomas Furulund, Operations manager i CIC Hospitality forteller at CIC vil tiltrekke medarbeidere som ønsker å arbeide i et moderne selskap og som vil skape en uformell serviceopplevelse for våre gjester. Vi anbefaler allerede nå våre fremtidige superstjerner om å søke, oppfordrer Thomas.

Gjennom en franchiseavtale vil hotellet tilknytte seg den internasjonale hotellkjeden Best Western.

CIC Hospitality opererer totalt 17 hoteller i Norge og Danmark og har planer om å etablere seg i Sverige.

Kategorier

CIC Hospitality AS er en ny hotelloperatør i det skandinaviske markedet. Bak CIC står eiere, styre og ansatte med lang erfaring og nøkkelkompetanse innen Hospitality sektoren. CIC har som formål om å være en utfordrer til etablerte hotellkonsepter med høy satsning på teknologi, miljø og medarbeidertilfredshet. CIC Hospitality jobber etter verdiene - Caring Inspiring Creative «we care to inspire and create experiences»!

Thomas Furulund

Operations Manager Rekruttering
Øyvind Frisak

Pressekontakt Kommersiell Direktør

CIC Hospitality

CIC Hospitality AS er en hotelloperatør i det skandinaviske markedet. Bak CIC står eiere, styre og ansatte med lang erfaring og nøkkelkompetanse innen Hospitality sektoren. CIC har som formål om å være en utfordrer til etablerte hotellkonsepter med høy satsning på teknologi, miljø og medarbeidertilfredshet. CIC Hospitality jobber etter verdiene - Caring Inspiring Creative «we care to inspire and create experiences»!

CIC Hospitality AS
Professor Dahls gate 21B