Teamet fra CIC og dagens operatører og eiere.

Pressemelding -

CIC Hospitality har blitt nye eiere av Hotel Factory Lodge og Visual Climate Center

CIC Hospitality har blitt nye eiere av Hotel Factory Lodge i Holeby, Lolland kommune, ligger omtrent midt på Lolland kun 10 min fra Rødbyhavn ferjeterminal og det fremtidige tunnelprosjektet til Tyskland og 1 time og 30 min fra København.

Regionen er mest kjent for sitt ferie- og fritidsmarked, og er preget av det store tunnel prosjektet. De omkringliggende overnattingsstedene er B&B, AirBnbs og eksklusive feriesteder.

Hotellet har lang historie og har vært en operativ fabrikk og historien av bygget er godt tatt vare på i dagens konsept.

Hotellet har store konferanserom samt Danmarks eneste «presentasjonglobe» i hotellets Visual Climate Center, som vil innberettes i CIC sustainability strategi.

Det er med stolthet vi kan meddele at CIC Hospitality pr. 1/7 2022 overtar Factory Lodge og Visual Climate Center, sier Pia & Martin Skibsted.

I lys av utviklingen som er i gang på Lolland Falster, er vi sikre på at de med sin profesjonalitet og erfaring i bransjen vil videreutvikle Factory Lodge og Visual Climate Center til beste for området – i et fortsatt tett samarbeid med eksisterende, dyktige medarbeidere.

Etter gjennomgripende renovering av bygningene og oppstart av nytt hotellkonsept siden kjøpet av fabrikken i 2005, har vi valgt at stafettpinnen skal gis videre.

Det blir spennende å følge den videre utviklingen fra sidelinjen.

Vi gleder oss over kjøpet av Hotel Factory Lodge. Det er en svært spennende eiendom med et stort potensial for en videre utvikling. Vi ønsker å bygge ett 120 roms hotell ved siden av det eksisterende bygget, sier Matthias Tanski, CEO i CIC Hospitality. Visual Climate Center er et spennende prosjekt for å bevisstgjøre klimaendringer og brukes i dag blant annet av konferansegester, men også av skoler i nærområdet.

— CIC Hospitality opererer i dag 18 hoteller der 14 er i Norge, 1 i København, og 2 pågående prosjekter i Danmark. Kjøp av Eiendommen i Holeby er del av den strategiske satsningen til CIC Hospitality, ved å etablere hoteller på viktige knutepunkter i Norden.

Emner

CIC Hospitality AS er en ny hotelloperatør i det skandinaviske markedet. Bak CIC står eiere, styre og ansatte med lang erfaring og nøkkelkompetanse innen Hospitality sektoren. CIC har som formål om å være en utfordrer til etablerte hotellkonsepter med høy satsning på teknologi, miljø og medarbeidertilfredshet. CIC Hospitality jobber etter verdiene - Caring Inspiring Creative «we care to inspire and create experiences»!

Øyvind Frisak

Pressekontakt Kommersiell Direktør

CIC Hospitality

CIC Hospitality AS er en hotelloperatør i det skandinaviske markedet. Bak CIC står eiere, styre og ansatte med lang erfaring og nøkkelkompetanse innen Hospitality sektoren. CIC har som formål om å være en utfordrer til etablerte hotellkonsepter med høy satsning på teknologi, miljø og medarbeidertilfredshet. CIC Hospitality jobber etter verdiene - Caring Inspiring Creative «we care to inspire and create experiences»!

CIC Hospitality AS
Professor Dahls gate 21B