Gå videre til innhold
Kolonial.no + Clas Ohlson = suksess. Karl Munthe-Kaas, adm. dir. i Kolonial.no og Stine Trygg-Hauger, adm. dir. i Clas Ohlson

Forholdet blomstrer mellom Kolonial.no og Clas Ohlson

I september inngikk Kolonial.no og Clas Ohlson et spennende samarbeid for å tilby kunden dingser og blingser levert sammen rett hjem på døren. Etter bare to måneder har samarbeidet gitt gode resultater. Hver tiende handlekurv hos Kolonial.no inneholder varer fra Clas Ohlson, og det fortsetter å øke inn mot jul.

- Vi har hatt høye forventninger til samarbeidet med Kolonial.no og resultatet etter så kort tid viser at kundene setter pris på økt tilgjengelighet på våre varer. Det at smarte Clas Ohlson-varer finnes i en av ti handlekurver etter bare to måneder bekrefter at dette samarbeidet virkelig forenkler hverdagen for kundene våre, sier Stine Trygg-Hauger, adm. dir. i Clas Ohlson Norge.

Kolonial.no har den siste perioden merket at julehandelen er i gang og ser en tydelig økning i antall handlekurver med varer fra Clas Ohlson.

-Vi er meget fornøyde med så fantastiske resultater etter så kort tid. Det er gøy at våre kunder setter så stor pris på å kunne få varer som ikke er naturlige å finne i tradisjonelle dagligvarebutikker. Julelys, pepperkakedeig, middag og ladekabler viser seg å være en veldig god match. De siste ukene har vi hatt en ytterligere vekst av Clas Ohlsons produkter i våre handlekurver, sier adm. dir. i Kolonial.no Karl Munthe-Kaas.

Den svenske kjeden har siden i høst hatt ca. 200 av Clas Ohlsons varer tilgjengelige i Kolonial.no sin matbutikk på nett. Siden oppstart har det blitt lagt til nye produkter tilpasset sesong og etterspørsel.

- Vi ser at kundene våre ønsker å kjøpe alt de trenger til jul på et sted. Trenger du ternelys til Luciafeiringen i barnehagen eller dørkrans til jul er det både enkelt og tidsbesparende å kunne kjøpe det sammen ukens matinnkjøp, sier administrerende direktør i Kolonial.no Karl Munthe-Kaas.

Fremover vil Clas Ohlson forløpende øke sortimentet på Kolonial.no. Målet er å kunne tilby et større sortiment av dingser fra Clas Ohlsons før påske.

- Her blomstrer forholdet! Det er full klaff, både for oss og for kunden. Vi har siden oppstart lagt til nye produkter både tilpasset sesong og etterspørsel. Det er tydelig at utvalget fra vårt sortiment på Kolonial.no er en suksess og vi vurderer fortløpende en utvidelse av sortimentet på Kolonial.no, sier Trygg-Hauger.

Clas Ohlson er en internasjonal retailkjede i kraftig vekst. Selskapet har ca. 5000 ansatte fordelt på hovedkontor og over 250 butikker i Sverige, Norge, Finland, Storbritannia og Kina . Vi er opptatt av å tilby våre kunder en sømløs og inspirerende handel på tvers av kanaler. I tillegg til over 90 butikker i Norge har Clas Ohlson alle sine ca. 15.000 dingser tilgjengelig i vår nettbutikk. Firmaet ble grunnlagt av den svenske gründeren Clas Ohlson allerede i 1918. Vår grunnlegger hadde en egen evne til å komme opp med smarte dingser og løsninger som raskt ble populære. Selv om vi i dag er en moderne retailer, er vår grunnleggers syn på forretningsvirksomhet og lidenskap for smarte dingser en viktig del av vårt DNA og vår forretningsidé. Vi brenner for å hjelpe og inspirere våre kunder til å forenkle sin hverdag. Dette gjør vi gjennom å tilby smarte produkter og løsninger til Clas Ohlson-priser. I tillegg har vi stort fokus på medarbeidertilfredshet og sosialt ansvar gjennom vårt CSR-arbeid.

Det lille postordrefirmaet, grunnlagt av Clas Ohlson i 1918, har blitt en vellykket internasjonal retailkjede.

Clas Ohlson ble grunnlagt i 1918 som et postordrefirma i Insjön i Dalarna. I dag er vi et detaljhandelsselskap med kunder i fire markeder, cirka 4 500 ansatte og en omsetning på rundt 8,8 milliarder svenske kroner. Vi er børsnoterte på Nasdaq Stockholm. Mye har skjedd siden starten, men en ting har vært det samme gjennom alle år: at vi hver dag vil hjelpe og inspirere mennesker til å forbedre hverdagen sin ved å tilby smarte, enkle og praktiske løsninger til attraktive priser. Les mer om oss og hvordan vi forenkler hjemmefiksing for alle på about.clasohlson.com.

Clas Ohlson Norge
Torggata 2 -4-6