Comfort Hotels satser ungt

Comfort Hotels satser ungt

Simen Vinge (23) skal lede pionerarbeid innen Choice. Comfort Hotel Xpress i Oslo åpner i januar 2011.

”Dette er neste generasjons hotellkonsept utviklet for neste generasjons hotellgjest. Her tenker vi nytt på alle områder,” sier Thomas Westergaard, Brand direktør for Comfort–kjeden i Choice Hotels Scandinavia. Til å lede arbeidet har han hentet inn 23 år gamle Simen Vinge:

”Selvsagt kunne vi valgt den innlysende hotelldirektør-kandidat, med dress og nypussede sko. Men også her ville vi velge alternativt. Simen har et utmerket utgangspunkt for å forstå målgruppen, siden han selv er en del av den. Vi har klokketro på at Simen er rett mann på rett sted ”, sier Westergaard.

Comfort Hotel Xpress ligger sentralt i Møllergata, og dermed i hjertet av Oslos konsert- og utelivsscene.  Hotellet skal henvende seg til en yngre målgruppe, med sans for en uformell og rocka atmosfære. På hotellet blir gatekunsten flyttet innendørs og skal sette et annerledes preg på hotellet. Over høytalerne høres rockemusikk, og i lobbyen kan gjestene spille flipper. Hotellet har en lavprisprofil og tilbyr rom fra ekstreme kr 299,- per natt.

”Comfort Hotel Xpress skal ikke bare være et hotell, vi skal utvikle et lite samfunn rundt hotellet. Vi ønsker å inkludere gjestene i konseptet og de skal selv være med å forme hotelloppholdet”, sier Simen Vinge, nyansatt leder for Comfort Hotel Xpress.

Inspirasjonen til hotellet har Comfort hentet fra blant andre citizenM i Amsterdam og Roger Smith Hotel i New York. Ny teknologi og sosiale medier skal gjøre det mulig å ha dialog med gjesten gjennom hele oppholdet. Hotellet får mobile websider med nyttig hotellinformasjon, informasjon om musikken som spilles på hotellet og buss- og togtider i sanntid med mer. Rommene blir i tillegg utstyrt med PC og iPod-oppkobling og i lobbyen står en touch screen TV med utelivs-, restaurant- og konsertguide – alt som behøves/trengs for en urban weekend.

”Hotellbransjen er ekstremt konservativ. Mitt mål er å riste i markedet og skape litt positivt bråk!” avslutter Vinge.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Thomas Westergaard

Brand direktør Comfort Hotels

thomas.westergaard@choice.no

Simen Vinge

Hotelldirektør Comfort Hotel Xpress

simen.vinge@choice.no

Tags

Comfort Hotel er urbane og effektive hoteller for reisende, som ønsker å bo sentralt i moderne og spennende omgivelser til en fornuftig pris.  Comfort Hotels er en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellselskaper med over 200 hoteller på mer enn 100 destinasjoner i Norden og Baltikum.

Bettina Flatland

Pressekontakt Director of Communications +47 975 98 000