Compass Group åpner sin første svanemerkede måltidleveranse

Compass Group ved Eurest åpner nå sin første svanemerkede måltidleveranse. Leveransen gjelder to kantiner og en kaffebar hos Statkraft på Lilleaker i Oslo. Svanemerkingen er en del av Compass Groups satsing på en mer bærekraftig drift.

- Åpningen av våre første svanemerkede kantiner og kaffebar, hos Statkraft, er en viktig milepæl for oss i Compass Group, sier administrerende direktør Kathinka Friis-Møller.

Compass Group har hatt deler av renholdstjenesten svanemerket side 2012, og er blant leverandørene som har lovet å kutte matsvinn med 20 prosent innen 2020.

- Statkraft er en kunde som stiller store krav til leveransen, spesielt når det kommer til miljøvennlighet. Vi gleder oss over å kunne levere på dette, sier Friis-Møller.

Reduksjon av matsvinn er en viktig del av svanemerkingen. Compass Group har brukt de siste to årene på å utarbeide nye systemer mot svinn, der de i detalj kan måle miljøeffekten.

- Vi har hele tiden sterkt fokus på bærekraftig drift, og gjør forbedringer i hvert ledd. Svanemerkingen er et bevis på at vi er på rett vei, sier Friis-Møller.

Svanemerket er et offisielt nordisk miljømerke. Kravene til merket handler blant annet om redusert energibruk og prioritering av matvarer med mindre miljøpåvirkning.

Bernt Sætaberget

Pressekontakt Head of Business Development & Sustainability +4748059730

Med lidenskap for mat og service

Compass Group er verdens ledende leverandør av måltidskonsepter og Facility Management-tjenester, som for eksempel drift av resepsjoner, renhold, concierge- og vaktmestertjenester og andre nytenkende tilleggstjenester i kontorbygg. Vi er et globalt selskap med ca. 550 000 ansatte i ca. 35 land, og en omsetning på over 340 milliarder kroner. Compass Group Norge har om lag 2600 ansatte fordelt på ca. 480 lokasjoner, og omsetter for i overkant av 2,5 milliarder kroner.

Compass Group Norge
Drengsrudbekken 12