Conta kjøper seg inn i Mailmojo og satser på markedsføringstjenester

Conta kjøper seg inn i Mailmojo og satser på markedsføringstjenester

Conta blir medeier i Mailmojo, en plattform for utsendelse av nyhetsbrev og e-postmarkedsføring.

Oppkjøpet representerer et viktig strategisk trekk for Conta og gir selskapet muligheten til å tilby et bredere spekter av tjenester til sine over 60 000 kunder.

– Selv om vi er mest kjente for vårt faktura- og regnskapsprogram, ønsker vi også å hjelpe kundene på flere måter, sier kommersiell leder Are Vittersø.

– Med Mailmojo i porteføljen, har vi nå et økosystem av løsninger som gjør det enkelt å starte, drive og skape vekst i norske virksomheter, fortsetter han.

Investeringen kommer bare to måneder etter at Conta lanserte en ny og forbedret versjon av oppstartstjenesten Starte-AS.no, sammen med Sparebanken Møre, som lover å halvere tiden det tar å starte et aksjeselskap i Norge.

Spennende selskap i stor utvikling

– Etter å ha blitt presentert for Mailmojo, ble jeg overrasket over alt de har fått til. Spesielt det siste året har utviklingstakten vært enorm.

Mailmojo har blant annet lansert en løsning for å bygge enkle nettsider. Snart blir det også mulig å bruke Mailmojo til å sende SMSer til kunder.

– Jeg tror også at gode, norske systemer som håndterer kundedata vil få en større markedsandel på hjemmemarkedet enn tidligere. Bedrifter ønsker å jobbe i samsvar med GDPR-reglene, og da er Mailmojo et godt alternativ, sier han.

Rettet emisjon

Conta har blitt medeier i Mailmojo som del av en rettet emisjon i Eliksir AS. Hensikten med emisjonen er å gi Mailmojo evnen til å investere i markedsføring og andre vekstfremmende tiltak.

– Vi ser et stort potensial i samarbeidet med Conta og gleder oss til å videreutvikle Mailmojo med en partner som selv har vært gjennom reisen vi nå skal ut på, sier daglig leder i Mailmojo, Anders Elieson Steinlein.

Conta ble startet som et gratis fakturaprogram i 2009. For tre år siden lanserte selskapet sitt eget regnskapssystem, som i dag er blitt et komplett økonomisystem med over 61.000 aktive brukere og en ARR (årlig gjentagende inntekter) på 110 millioner kroner.

Mailmojo ble lansert som Norges første nyhetsbrevverktøy i 2006, og sender i dag over 15 millioner e-poster i måneden for nyhetsbrevene til omkring 1000 virksomheter. Mailmojo fokuserer mye på å hjelpe små virksomheter å ta i bruk e-postmarkedsføring på en god måte, som passet godt med Conta sitt fokus på å hjelpe kunder innen fagfelt de ikke selv har ekspertise på.

Vittersø bekrefter at de jobber med å tilgjengeliggjøre Mailmojo for Contas brukere gjennom forskjellige pakkeløsninger. Han håper at de første Conta-kundene vil kunne begynne å jobbe med Mailmojo allerede neste måned.

Eirk Nymo Isaksen og Are Vittersø i Conta møter Mailmojo-teamet. Fra venstre: Stian Prestholdt, Frode Danielsen, Anders Elieson Steinlein, og Jonas Steenberg.

Om Mailmojo:

• Norsk verktøy for utsendelse av nyhetsbrev og annen markedskommunikasjon.
  • Først lansert i 2006.
  • Brukes av små og store virksomheter, alt fra Gutta på Haugen og Bjørg Fjell til Utdanningsforbundet, Dagbladet og Oslo Kommune.
  • Sender på vegne av sine kunder over 15 millioner e-poster i måneden.
  • Utviklet av Eliksir AS, som eies av gründerne, Anders Elieson Steinlein, Frode Danielsen og Stian Prestholdt.

Om Conta:

• Leverandør av økonomisystemet Conta.
  • 61.000 betalende kunder og samarbeid med over 150 regnskapsbyråer.
  • 67 ansatte fordelt på kontorer i Ålesund, Stavanger, Oslo og Brasil.
  • Norske bedrifter fakturerer for omtrent 1 milliard kroner i Conta hver uke.

Kategorier

Conta lager tjenester som gjør arbeidshverdagen til næringsdrivende enklere, enten de skal sende faktura, føre regnskap eller gjøre andre administrative oppgaver. Vi forenkler det å drive bedrift, slik at kundene våre kan fokusere på det de kan best.

Are Vittersø

Kommersiell leder 40221792

Conta gjør arbeidshverdagen din enklere

Conta lager tjenester som gjør arbeidshverdagen til næringsdrivende enklere, enten de skal sende faktura, føre regnskap eller gjøre andre administrative oppgaver. Vår visjon er å gjøre det enklere å starte opp firma i Norge og administrere det.

Conta AS
Brusdalsvegen 222C