Daglig leder i Conta, Jan-Tore Holen.

Rekordvekst i Conta: Vil ta over markedet med Kahoot-sjefen på laget

På under to år har Conta vokst fra null regnskapskunder til godt over 30 000. Med en stor andel av det norske markedet, utfordrer Ålesundsfirmaet de største i bransjen med Kahoot-sjef Eilert Hanoa og storinvestor Erik Must med på laget.

Eilert Hanoa startet sin første bedrift i tenårene, og har alltid hatt et blikk for gode muligheter og investeringer.

— Å få Eilert Hanoa med på laget er for oss en bekreftelse på at vi gjør noe riktig. Med hans kompetanse, vil vi være enda bedre rustet for videre vekst. Nå i 2021 har vi passert 30 000 regnskapskunder med god margin, og vi er langt foran skjema for hvor vi trodde vi skulle være nå, forteller daglig leder i Conta, Jan-Tore Holen.

I tillegg til faktura- og regnskapsprogrammet, eier og driver Conta også oppstartsidene enkeltpersonforetak.no og starte-as.no, signeringstjenesten Signident og timeregistreringssiden Timerabbit.

— Veksten i Conta har vært langt over forventning den siste tiden, og det ser vi også på investorinteressen rundt selskapet, forteller Holen.

Flere investorer på laget

Også storinvestor Erik Must har investert i Conta. Erik Must kom på banen i fjor, og har etter den tid økt investeringen ved hver mulighet.

— Vi fulgte Conta og Jan-Tore i en periode før vi i fjor investerte i selskapet. Nå har vi fått muligheten til å kjøpe oss ytterligere opp, og jeg er imponert over veksten og utviklingen til Conta i den perioden vi har vært med, forteller investor Erik Must.

Conta opplever rakettvekst og har fått 10.000 nye betalende abonnenter på bare få måneder, og er dermed på vei til å bli ett av de største regnskapssystemene på markedet målt i antall kunder. Fra før av har Conta det mest brukte fakturasystemet på markedet.

Emner

Marte Vasbotten

Pressekontakt Markedsfører 958 652 46

Conta gjør arbeidshverdagen din enklere

Conta lager tjenester som gjør arbeidshverdagen til næringsdrivende enklere, enten de skal sende faktura, føre regnskap eller gjøre andre administrative oppgaver. Vår visjon er å gjøre det enklere å starte opp firma i Norge og administrere det.

Conta AS
Brusdalsvegen 222C