Praktiske og nyttige julegaver er vinnerne!

Pressemelding   •   des 13, 2011 15:05 CET

Med knappe to uker igjen til julaften er det tydelig hvilke julegaver som blir årets vinnere. De praktiske og nyttige gavene slår de mer underholdende gavene med god margin.

"Vi ser en helt klar tendens til at folk velger nyttig utstyr til hjemmet i stedet for tradisjonelle og mer underholdende julegaver i år", forteller Country Manager Stig Hubred hos nettbutikken CoolStuff.no. CoolStuff selger gaver og gadgets av alle typer, og julehandelen utgjør over 70% av den totale årsomsetningen. "To av våre mest populære julegaver er en automatisk sausevisp og et litermål som også er en kjøkkenvekt. Folk vil ha gaver som kan brukes til noe nyttig, ikke bare lekes med", fortsetter Hubred. Blant julegave-vinnerne er også en badevekt som trådløst overfører vektkurver til mobilen eller en datamaskin.

Automatisk sausevisp og blåsende ape under treet

Hos CoolStuff har man overvekt av kvinnelige kunder, og kvinnene vet hva de vil ha. "Kvinner er mer praktisk orientert enn menn, og de vet hva de trenger - og ikke trenger. Hvis de ser nytteverdien i noe, så kjøper de det i julegave til seg selv eller tipser sin bedre halvdel om det", forteller Stig Hubred. "Den perfekte gaven er en blanding av noe nyttig og noe fint. Innovativt kjøkkenutstyr er et godt eksempel på det, men vi ser også samme trenden blant unge jenter. Vår populære negletørker i form av en søt, blåsende ape har vi snart solgt 4000 stk av nå i julen", opplyser Hubred.

Menn følger etter

Selv blant mennene merker man en endring hos CoolStuff. Fra å selge typiske spill- og teknikkgadgets, ser man nå en endring mot produkter med mer nytteverdi. Bagasjevekter og krus som holder drikken kald er eksempler på dette. De typiske lekene som radiostyrte biler og fly, diverse spill, lysende dusjhåndtak og terninger taper terreng i forhold til de mer nyttige gavene. "Trenden er tydeligere i Norge enn på våre øvrige markedet. I Danmark vil man fortsatt ha de mer lekne julegavene som magnet-puslespill og lysende dusjhåndtak", avslutter Hubred.

Coolstuff tilbyr gadgets og morsomme gaver på Internett. Vårt mål er å tilby de kuleste, flotteste og mest innovative sakene på markedet, og vi har et solid fotfeste i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland. Vi arbeider kontinuerlig med å finne nye gadgets og utvide sortimentet. For mer info, besøk www.coolstuff.no.