Dekton® Uyuni er den reneste og mest avanserte hvitfargen

Dekton® Uyuni - den reneste og mest avanserte hvitfargen

Dekton® Uyuni er den absolutte transformasjonen av konseptet med fargen hvit, og tilbyr profesjonelle og kunder en helt nyskapende og teknologisk overflate.

Den slående hvite tonen og det fantastiske iskalde og krystallinske utseendet er inspirert av den største naturlige saltflaten på planeten og dens enorme visuelle renhet.

Den matte finishen har også en myk strukturert overflate, som gjør den behagelig å berøre.

Med disse unike egenskapene muliggjør Uyuni prosjekter, vakre, innovative rom og arkitektoniske design som har potensial til å kombinere en ekstraordinær følelse av romslighet, lys, orden, renslighet og friskhet.

- Vi lever i en tid med konstante forandringer, med mennesker som utforsker og krever nye materialer, finish og farger som utvider dagens fargetrender. Slik ble vi inspirert til å skape noe nytt og unikt, en annen hvit enn det som finnes på overflatemarkedet. Uyuni har en ekstrem hvit tone, krystallinsk, med en subtil blå tone for å gi den isete og rene følelsen, forteller Carmen González Peregrin, produktsjef for Dekton®.

Som en del av Cosentinos store verdensomspennende lansering av “The Collection Dekton® 2020”, utgjør Uyuni en del av Chromica de Dekton® series, med farger som skiller seg ut som unike og utvalgte og som er inspirert av de mest ekstraordinære og langt spredte naturområdene på jorden.

Uyuni er et helt nytt, banebrytende produkt for å komplementere andre hvite som for tiden er tilgjengelige i Dekton® sin fargepalett. De gir et annet konsept og et mye varmere uttrykk. Med Uyuni åpnes en uendelig allsidighet av fargekombinasjoner og materialer.